کد خبر: ۱۱۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۳۳

جواد لاریجانی: سیستم قضایی ما باز است، گزارشگران بین المللی بیایند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران انزوا و قهر کردن نیست. نمایندگان و گزارشگران حقوق بشر به ایران بیایند.

محمد‌جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست قوه قضائیه با نمایندگان شورای کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل با اعلام این مطلب افزود: تشکیل شورای حقوق بشر در واقع برای این بود که به دور از بازی‌های سیاسی مسائل مربوط به حقوق بشر را دنبال کنیم.

وی اشاره ای به نقض آشکار حقوق بشر در کشور نکرد و سه تهدید عمده ای که شورای حقوق بشر را تهدید می‌کند بر شمرد و گفت: تهدید اول نادیده گرفته شدن حرفه‌ای‌گری است. حرفه‌ای گری به معنای قطع نظر از گرایش‌های سیاسی نیست زیرا ما قبول نداریم که انسان‌ها باید از سیاست فارغ شوند بلکه معتقدیم هر انسانی می‌‌تواند گرایش سیاسی داشته باشد بلکه به شرطی که در کارهایی که به وی سپرده می‌شود براساس حرفه‌ای بودن عمل کرده و گرایش‌های سیاسی خود را در آن دخیل نکند.

وی همچنین با اشاره به این مطلب که ما تز انزوا را نمی‌پذیریم گفت: استراتژی جمهوری اسلامی انزوا و قهر کردن از مجامع بین‌المللی مخصوصا در حوزه حقوق بشر نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که پیشتر از قطعنامه سازمان ملل در خصوص نقض حقوق بشر بشدت انتقاد کرده بود، با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران گفت: ما مشکلمان این نیست که راجع به ما انتقاد کنند بلکه مشکل م این است که انتقاد افراد غیرحرفه‌ای نباشد.

وی افزود: مسأله تروریسم مسأله خطرناک است و باید همه ما با آن مقابله کنیم نباید بگذاریم از ملت‌ها و انسان‌ها خسارت بگیرد و همچنین خسارت تحمیل کند امروزه تروریسم خیلی پیچیده شده است. تروریسم امروز دارای نقاطی است که طراحی می‌کنند و بعد با مکانیزم‌های قوی آن را به اجرا در می‌آورند.

لاریجانی همچنین به ترور ۲ فیزیکدان و دانشمند فناوری هسته‌ای کشورمان در ۲ روز گذشته اشاره کرد و گفت: به فاصله چند روز قبل از این حادثه سازمان ملل اسم این اساتید را در لیست دانشمندان فناوری هسته‌آی قرار می‌دهد سپس چند روز بعد سازمان‌های بین‌المللی اسم چند سازمان تروریستی از لیست سازمان‌ها بیرون می‌آورند و سپس می‌بینیم این دو دانشمند ترور می‌شوند.

وی ادامه داد: این پازل، پازلی کامل است و اگر نخواهیم خود را به تجاهل بزنیم باید بدانیم که متأسفانه این اتفاقات از سوی گروه‌های تروریستی رخ داده است.

وی با اشاره به این مطلب که ما از هرگونه همکاری نزدیک با مسئولان شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال می‌کنیم، گفت: خوشحال می‌شویم از ما بررسی‌های دقیقی انجام دهند و از ما اشکال بگیرند به شرطی که اشکالاتشان در یک فضای انتقادی سالم باشد.

لاریجانی همچنین با اشاره به این مطلب که دوست داریم گزارشگران موضوعی به کشورمان بیایند گفت: به آنها توصیه می‌کنیم اول موضوعی مشخص را انتخاب کنند و سپس وقتی مناسب برای رسیدگی به آن در نظر بگیرند و به آنها این نوید را می‌دهیم که سیستم قضایی ما باز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین