کد خبر: ۱۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۶
طی اطلاعیه‌ای از سوی کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران اعلام شد:

مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی تهران فردا تعطیل است

وضعیت همچنان در شرایط هشدار است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران طی اطلاعیه‌ای از تعطیلی شنبه 13 آذر مهدکودک‌ها، مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهر تهران خبر داد. 

کمیته مواقع اضطراری هوای تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی و اطلاعات اخذ شده از ایستگاه‌های اندازه‌گیری در سطح شهر تهران، در روزهای جمعه - شنبه و یکشنبه شرایط پایداری جوی در شهر تهران همچنان استمرار دارد و به لحاظ آلاینده‌ها، وضعیت همچنان در شرایط هشدار است لذا کمیته مواقع اضطراری هوای تهران روز شنبه 13 آذر صرفاً همه مهدکودک‌ها، مراکز پیش دبستانی و مدارس ابتدایی در مناطق شهر تهران تعطیل و سایر مقاطع تحصیلی، دانشگاه‌ها و ادارات دولتی دایر است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است همانند روزهای گذشته شنبه و یکشنبه؛ ادارات، نهادها و سازمان‌های دولتی به جز بانک‌ها در شهر تهران یک ساعت زودتر تعطیل خواهند شد و با برنامه‌ریزی مسئولان در آینده کاهش ساعت کاری جبران خواهد شد. همچنین اجرای طرح زوج و فرد خودروها همچنان برای تمامی شهر تهران ادامه خواهد یافت و شهروندان تهرانی برای تامین سلامتی خود و دیگر همشهریان ضمن حداکثر همکاری و همراهی با ماموران راهنمائی و رانندگی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهر تهران توصیه شده از تردد غیرضرور خودروهای دولتی به‌شدت جلوگیری کنند و آیین‌نامه دورکاری درباره کارکنان را برابر ضوابط اعلام شده، اجرا کنند.

براساس این اطلاعیه‌ مأموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، دودزا و موتورسیکلت‌های آلوده کننده جلوگیری و با آنها برخورد قانونی خواهند کرد.

همچنین توصیه شده افراد سالمند و یا مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی از حضور در معابر خودداری کنند. و ورزشکاران هم از فعالیت‌های شدید در محیط‌های روباز و کوهپیمایی به خصوص در ساعات صبحگاهی خودداری کنند.

از فعالیت کارخانجات، مراکز صنعتی، معادن شن و ماسه و دیگر واحدهای آلاینده که ضوابط زیست محیطی را رعایت نکنند از سوی مسئولان سازمان محیط زیست و صنایع و معادن جلوگیری خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۲
0
0
سلام یعنی ما دانش آموزان راهنمایی ودبیرستان آدم نیستیم نفس نداریم که تعطیل نمی کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین