کد خبر: ۱۱۵۳۷۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶

گلستان دارد می‌سوزد، صداوسیمای ما "خوش نشین‌ها" را پخش می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسماعیل حسین پور، عضو شورای اسلامی شهر شیروان با ارسال یاداشتی برای آینده نوشته است: بیش از یک هفته است که جنگل گلستان در برابر چشم مسئولین می‌سوزد. درختان کهنسال یکی پس از دیگری قامت‌شان فرو می‌شکند و خاکستر می‌شوند. جنگل آتش گرفته است. یعنی بخشی از خانه‌ی بزرگ ما، بخشی از ایران در آتش می‌سوزد.

جنگل گلستان دارد می سوزد و برخی مسوولین شاید 8 ساعت خوابشان هم کم نمی‌شود. ریاست محیط زیست ما .. برای این شعله‌های سرکش آتش چه کرده است؟ دیگران چه کرده‌اند؟ ما چه کرده‌ایم؟

اگر این آتش به‌جای جنگل گلستان خانه‌مان را فرا گرفته بود، چه می‌کردیم؟درقبال آتش سوزی روسیه آن همه مانور می دادیم، ولی در قبال آتش سوزی خانه ی اجدادی مان از پخش خبرش هم پرهیز می کنیم؟

هر چند آتش‌سوزی در همه‌ی جهان اتفاق می‌افتد، ولی مدیریت آن مهم است. رسانه‌های ما در این باره چه کرده‌اند؟ از چه امکاناتی برای خاموش کردن آتش استفاده کرده‌ایم؟ چند بالگرد برای خاموش کردن چنین آتش‌هایی داریم؟ چرا مسئولان ما به فکر این سرمایه‌های گران‌سنگ نیستند؟ سوختن جنگل گلستان یعنی خاکسترشدن انبوه درختان این ملک و میهن. 

اگر من جای مسئولان مدعی مدیریت جهان بودم، به‌جای ارائه‌ی برنامه برای مدیریت جهان ابتدا مدیران بی‌تدبیر استان گلستان را عزل می‌کردم.

اگر من به جای آقای احمدی‌نژاد بودم، سفرم به ساری را لغو می‌کردم و بی‌هیچ تشریفات و استقبال و پرده و بنری راهی استان گلستان می‌شدم و تا خاموش شدن آخرین شعله‌ی آتش آنجا را ترک نمی‌کردم.

اگر من جای آقای احمدی‌نژاد بودم، به‌جای مصوبات ... برای شمالی‌ها، مصوبه‌ای برای خاموشی جنگل گلستان به تصویب می‌رساندم و همه‌ی امکانات را برای خاموشی آتش بسیج می‌کردم.

اگر من جای آقای رئیس‌جمهور بودم، به‌جای دستگیری از کشورهای آن سوی جهان، برای تجهیز محیط زیست کشورم و برای سرسبز نگه داشتن درختانی که هیچ جرمی جز سرسبزی ندارند، لحظه‌ای تاخیر نمی‌کردم.

گلستان دارد می‌سوزد. جنگل‌های سبز این خطه دارند خاکستر می‌شوند. صداوسیمای ما "خوش نشین‌ها" را پخش می‌کند و دارد به اخبار دست چندم جهان می‌پردازد تا ببیند در کجای جهان‌فواره‌ای، خاکستر آتشفشانی، خشکی تالابی، آتش‌سوزی جنگلی جز ایران رخ داده است تا با حرارت برایمان پخش کند و برخی مسئولان مدیر و مدبر ما هم برای سرشکستگی آن ناتوانان برای مهار آن مشکل اعلام آمادگی کنند.

ما داریم به کجا می‌رویم؟ چرا چنین شده‌ایم؟ نکند آقایان انتظار دارند "دستی از غیب برون آید و کاری بکند!"

فاجعه‌ی در آتش سوختن درختان امروز جنگل گلستان مصداق "باغبانا زخزان بی‌خبرت می‌بینم" است.

راستی مسئولان خبر دارند جنگل گلستان آتش گرفته است؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین