کد خبر: ۱۱۵۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷

هوای تهران در وضع اضطرار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میزان آلودگی هوای تهران با وجود تعطیلی 3 روز پیش هیچ تغییری نسبت به روزهای پیش از آن نکرد و در وضع اضطرار است. 

براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران؛ ایستگاه شهرداری منطقه 10 به لحاظ آلاینده منواکسید کربن و ایستگاه آزادی به لحاظ هر دو آلاینده منواکسید کربن و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون در شرایط اضطرار قرار دارد.

این اطلاعات از 29 ایستگاه سنجش آلودگی هوا دریافت شده است.

مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا اعلام كرده است: بر میزان غلظت آلاینده منواکسید کربن نسبت به دیروز افزوده و از میزان غلظت آلاینده ذارت معلق کمتر از ده میکرون کاسته شده است.

همچنین در میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2 و نیم میکرون تغییری مشاهده نشده است.

بدین ترتیب، میانگین غلظت دو آلاینده ذرات معلق کمتر از ده میکرون و ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز و شاخص کیفیت هوا هم، هم اکنون در شرایط هشدار است.

رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام كرد: بیماران قلبی، افراد مسن و کودکان به هیچ عنوان در سطح شهر به‌ویژه مرکز شهر نباید تردد کنند و از فعالیت‌های طولانی مدت و سنگین اجتناب كنند، سایر افراد هم در فضای باز وزش نكنند و باید فعالیت‌های طولانی و سنگین خود را در این هوا کاهش دهند.

تشدید بیماری های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و افراد مسن؛ افزایش تعداد تنفس در عموم افراد از اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و در شرایط هشدار است.


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: طرح زوج و فرد خودروها نیز برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا همچنان اجرا می‌شود.

رشیدی همچنین از برگزاری احتمالی جلسه ویژه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، در روز شبنه، با حضو استاندار و دیگر مسئولان خبر داد.

اداره هوا شناسی هم اعلام كرد: آسمان تهران صاف و غبار آلود و شاخص کیفیت تا ساعات ظهر در وضع هشدار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین