کد خبر: ۱۱۵۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۴

تحقیر 350 حاجی ایرانی به‌خاطر یک آمریكایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی كه هنوز گروهی از حاجیان ایرانی مدینه بعد همچنان در عربستان به‌سر می‌برند، در اتفاقی بر خلاف پروتكل‌های منعقد شده میان ایران و عربستان، مسافرین یک كاروان ایرانی حاضر در مدینه منوره مورد هتک حرمت مسئولان امنیتی قرار گرفتند. 

مسافرین كاروان مذكور كه در یكی از هتل‌های زنجیره‌ای «ماریوت» ـ كه سهامداران عمده آن در سراسر جهان آمریكایی‌ها هستند ـ اقامت داشته‌اند، در دو شب گذشته به دلیل حضور یک فرد آمریكایی ـ كه ظاهرا از سهامداران این هتل می‌باشد ـ در این هتل و به بهانه مسائل امنیتی مورد بازرسی‌های بدنی غیرمعمول قرار گرفته‌اند. 

مسئولین امنیتی هتل مذكور به‌بهانه اینكه جان این فرد آمریكایی در خطر است، برای هر بار ورود زوار ایرانی، آنها را از گیت‌های بازرسی عبور داده و با بی‌احترامی، به‌شدیدترین شكل ممكن مورد بازرسی بدنی قرار قرار داده‌اند. 

بنابر اطلاعاتی كه تنی چند از مسافرین این كاروان در اختیار سایت تابناک قرار داده‌اند، اگر چه مراتب به مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان برگزاری مراسم حج عربستان گزارش داده شده است اما تاكنون هیچ اقدامی برای جلوگیری از این رفتار تحقیرآمیز انجام نشده و مسئولان هتل مذكور با این توجیه كه ما طبق قانون عمل می‌كنیم همچنان به رفتار زشت خود ادامه می‌دهند. 

گفتنی است شب گذشته نیز عده زیادی از زوار ایرانی ساكن در آن هتل، در اعتراض به این رفتار غیردیپلماتیک، جلوی ورودی هتل مذكور تحصن كرده و به قرائت قرآن پرداختند. 

به هر حال بنابر آنچه گفته شد، اولا سوال اینجاست كه بنابر گفته‌های مسئولان هتل ماریوت، اگر چنین قانونی در این هتل ساری و جاری بوده است، آیا مسئولان سازمان حج و كاروان مذكور آگاهانه اقدام به رزرو آن كرده بودند یا اطلاعی از این موضوع نداشته‌اند؟ كه البته در هر دو صورت باید در قبال هتک حرمت زوار ایرانی پاسخ‌گو باشند. 

دوم اینكه چرا پس از گذشت 48 ساعت همچنان این رفتار ادامه داشته و با وجود اطلاع مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مسئولان سازمان حج، هنوز هیچ اقدامی برای قطع این رفتار صورت نگرفته است؟ 

و در آخر اینكه سازمان حج و اوقاف كه متولی حاجیان ایرانی است، در قبال این مسأله و تعهدشكنی‌های مداوم سعودی‌ها به‌ویژه در امر پروازها، چه تمهیداتی اندیشیده است؟ آیا باید همچنان شاهد لكه‌دار شدن عزت و حیثیت زوار ایرانی خانه خدا و پیامبر اكرم(ص) باشیم؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
0
0
آقاياني كه فقط براي مردم خودمان ميتوانيد كري بخوانيد بفرمائيد جوابگو باشيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین