کد خبر: ۱۱۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲

بلوتوث تلفن همراه خود را همیشه خاموش کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون اجتماعی پلیس آگاهی با تأکید بر ناآگاهی افراد در زمینه هک موبایل اعلام کرد: برای جلوگیری از هک، بلوتوث تلفن همراه همیشه خاموش باشد. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس،سرهنگ عبدالله قاسمی گفت: هک موبایل به دلیل ناآگاهی شهروندان به یک معضل تبدیل شده و لازم است به توصیه‌ها و هشدار توجه کنند.

وی اظهار داشت: براساس ماده یک قانون جرایم رایانه‌ای؛ هرکس به طور غیرمجاز به داده‎ها یا سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ قاسمی افزود: هک موبایل عمدتاً توسط بلوتوث انجام می‌شود و هکرها از طریق هک کردن موبایل و با استفاده از روشن بودن بلوتوث گوشی می‌توانند به تمامی اطلاعات شخصی افراد دست پیدا کنند.

این مقام پلیس آگاهی گفت: هک موبایل در مکان‌های عمومی صورت می‌گیرد، در این مکان‌ها افراد با روشن کردن گوشی‌های موبایل اقدام به تبادل اطلاعات از جمله فیلم و موسیقی و غیره می‌کنند که فرصت را برای سودجویان و هکرها فراهم می‌کنند.

سرهنگ قاسمی ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی و توصیه‌ها برای جلوگیری از هک موبایل، افزود: 

- بلوتوث موبایل همیشه خاموش باشد.
- از هندزفری‌های مجهز به تکنولوژی بلوتوث استفاده نکنید.
- تنظیمات بلوتوث گوشی را به نحوی تنظیم کنید که برای دریافت فایل‌های ارسالی حداقل چند بار از آنها موافقت بخواهد.
- هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه بر روی لینک‌ها و پیام‌های نامطمئن کلیک نکنید.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی از شهروندان خواست تا عکس‌های شخصی، اطلاعات و ... را در موبایل خود نگه‌داری نکنند به فارس گفت: متأسفانه بسیاری از زنان عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی را در موبایل خود داند که موجب بروز بسیاری از مشکلات تلخ می‌شود.

وی اظهار داشت: پرونده‌های در این زمینه در پلیس آگاهی تشکیل شده که طی آن بدون اطلاع یا اطلاع افراد گوشی موبایل به سرقت رفته یا هک شده است و منجر به فاجعه می‌شود.

سرهنگ قاسمی گفت: پس از هک موبایل یا سرقت آن، سودجویان با استفاده از اطلاعات موجود در آن اقدام به اخاذی با انتشار آن در اینترنت می‌کنند. این اقدام موجب هتک حیثیت و باعث لطمه به خانواده‌ها می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس آگاهی از شهروندان و به‌ویژه خانم‌ها خواست تا به هیچ عنوان عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در موبایل نگه‌داری نکنند، این اطلاعات باید در مکانی امن نگه‌داری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین