کد خبر: ۱۱۵۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳

پیشنهاد تعویق اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش تولید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس اتاق بازرگانی ایران در مورد پیشنهادش مبنی بر تعویق اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش تولید توضیحاتی داد. 

هرچند بعد از قانونی شدن طرح هدفمندکردن یارانه‌ها از سوی بخش خصوصی انتقاد کمتری نسبت به این طرح مطرح شد و در راس آن‌ها رییس اتاق بازرگانی ایران رسما از اجرای این طرح اعلام حمایت کرد اما نباید تذکرات و پیشنهادات او طی چند مدت اخیر را نادیده گرفت. 

یکی از این تذکرات نهاوندیان به تعویق انداختن اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها در بخش تولید بوده که وی در قالب پیشنهاد تاکنون چندین مرتبه آن را عنوان کرده است. 

این بار وی در توضیح بیشتر این پیشنهاد خود، گفت: این پیشنهاد من مربوط به بخش تولید که 30 درصد مصرف در آن است، بوده،‌ آن هم در مورد برق و گاز آن که کنتور دارد و هر لحظه نرخ آن معلوم است. 

وی ادامه داد: در این مورد می‌توان وقتی خیال ما در بخش مصرف خانگی راحت شد، در بخش تولید عمل کنیم. 

نهاوندیان در مورد مدت این تعویق نیز اظهار کرد: هر موقع که این مرحله یعنی مرحله اول مربوط به مصرف خانگی تمام شد، می‌توانیم به آن بپردازیم. 

وی تاکید کرد: در فاز اول باید به مصرف خانگی بپردازند و واحدهای تولیدی مدنظر نباشند. 

رییس اتاق ایران همچنین عنوان کرد: در قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تصویب شده که این کار تدریجی و با شیب ملایم صورت بگیرد و پنج سال باید زمان ببرد. یعنی در هر سال 20 درصد این مقصود باید حاصل شود. 

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادهای اتاق بازرگانی هم این بوده که در این حرکت عمدتا تولید محور حرکت کنیم و نگذاریم به بخش تولید کشور فشار بیاید. 

نهاوندیان در پایان تصریح کرد: چه اشکالی دارد که ما 30 درصد مصرف انرژی را که مربوط به بخش تولید است، به مرحله دوم موکول کنیم، به این ترتیب بهانه‌ای نخواهد ماند که قیمت‌ تمام شده تولیدات داخلی به سبب بالا رفتن قیمت انرژی بالا ‌روند. این را می‌توان برای زمانی گذاشت که این طرح در بخش خانگی تثبیت شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین