کد خبر: ۱۱۵۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵
عضو فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی:

هیچ کشوری از تک‌صدایی به‌جایی نرسیده است

آزاداندیشی از خواسته‌های دانشجویان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو فراکسیون خط امام مجلس با بیان این که معمولا آنچه باعث پختگی یک سلیقه فکری و سیاسی می‌شود تضارب آرا و تکثر آراست، افزود: هیچ کشوری از تک‌صدایی به‌جایی نرسیده و اگر هم دوام آورده، این دوام برای مدت کوتاهی بوده است.

سعدالله نصیری قیداری نماینده زنجان با تاکید بر اینکه تضارب افکار متعدد و تکثر سلایق البته در چارچوب قانون و به صورت منضبط موجب تعالی علمی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور خواهد شد، گفت: سابقه 70 ساله جنبش دانشجویی در کشور نشان می‌دهد که همواره توجه به خواسته‌های منطقی این قشر موجب تعالی و رشد کشور شده است.

وی اظهار داشت: قشر فهیم دانشجو عمدتا پایبند به اسلام و انقلاب هستند، توجه به مطالبات آنها در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی از مهمترین مسایلی است که باید در نظر سیاست گذاران و دولت‌مردان و مسئولان کشور قرار گیرد.

به گفته نصیری، روحیه ترقی‌جویانه و توسعه‌گرا و پر امید دانشجویان عامل و محرک قشر دانشجو برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های این قشر فهیم که سرمایه‌های عظیم انسانی کشور هستند، می‌باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، توجه به مطالبات سیاسی‌، صنعتی، فرهنگی و علمی دانشجویان را موجب شکوفایی و توسعه همه جانبه نظام و کشور دانست و افزود: تحول در نظام آموزشی دانشگاه‌های کشور‌، توجه به امر پژوهش و استفاده از اساتید با تجربه و دانشمند و مدیران دلسوز در راس دانشگاه‌ها، بخشی از خواسته‌های دانشجویان است.

نایب‌رییس فراکسیون دانشگاهیان مجلس، امکانات رفاهی و آموزشی و تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در حوزه آموزش عالی را از دیگر مطالبات قشر دانشجو برشمرد و درعین حال گفت: توجه به خواسته‌های سیاسی دانشجویان، آزاداندیشی و حضور در کرسی‌های نظریه‌پردازی و فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی از دیگر خواسته‌های دانشجویان است.

نصیری افزود: حضور موثر دانشجویان در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی در جریان ملی کردن نفت، فتح لانه جاسوسی و در حوادثی همچون سفر رییس‌جمهور امریکا به ایران که منجر به شهادت تعدادی از دانشجویان در دانشگاه تهران شد، نشان می‌دهد که دانشجویان به عنوان قشر نخبه کشور همواره در خط مقدم مسایل سیاسی کشور حضور دارند همچنانکه در خط مقدم تولید علم و فناوری شبانه‌روز تلاش می‌کنند لذا توجه به مطالبات آنها موجب توسعه مرزهای دانش توسعه سلیقه‌های سیاسی و تضارب افکار و آرا خواهد شد.

این عضو فراکسیون خط‌ امام‌(ره) مجلس با تاکید بر لزوم توجه جدی به جنبه علمی قشر دانشجو گفت: گاه فقط یک مغز نخبه می‌تواند به‌اندازه تمام معادن نفت ما برای مملکت منافع داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین