کد خبر: ۱۱۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹

ائتلاف‌های سیاسی عراق در مورد توزیع سمت‌های کلیدی به توافق رسیدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «نوری مالکی»، نخست‌وزیر عراق همه گروه‌های سیاسی این کشور را به توافق در مورد چگونگی توزیع پست‌های وزارتی فراخواند و گفت که این توافق به او امکان می‌دهد تا اواسط هفته آینده ترکیب دولت جدید را به طور رسمی اعلام کند. 

به گزارش خبرگزاری اصوات العراق، روزنامه عراقی «الصباح» شنبه به نقل از منابع آگاه در دولت این کشور نوشت: «بیشتر گروه‌های سیاسی عراقی به توان نوری المالکی برای اعلام کابینه جدید در هفته آینده خوش‌بین هستند.» 

الصباح افزود: «گروه‌های سیاسی بر سر توزیع پست‌های کلیدی سه وزارتخانه نفت، دارایی و امور خارجه میان فراکسیون اتحاد ملی، ائتلاف العراقیه و ائتلاف کردها به توافق رسیده‌اند.» 

بنا بر گزارش این روزنامه، در هفته نخست گفت‌وگوها توافق شده که وزارت دارایی به ائتلاف «العراقیه»، وزارت نفت به «اتحاد ملی» و وزارت خارجه به کردها داده شود. 

این روزنامه عراقی همچنین از سندی درباره تعداد اعضای کابینه خبر داد که بر اساس آن هیأت دولت جدید عراق از 42 عضو تشکیل می‌شود. 

همچنین «طارق الهاشمی»، از رهبران ائتلاف العراقیه از امکان تشکیل دولت پیش از پایان موعد قانونی مشخص شده خبر داد. 

بنابر قانون اساسی عراق، مالکی از زمان معرفی به عنوان نخست وزیر یک ماه فرصت دارد تا اعضای کابینه را برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان عراق معرفی کند. 

«جلال طالبانی»، رئیس‌جمهوری عراق 10 روز پییش (25 نوامبر) مالکی را مامور تشکیل دولت جدید کرد. 

مالکی پیش از این نیز نخست‌وزیر عراق بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین