کد خبر: ۱۱۵۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری خبر داد:

درخواست مجوز برای تجمع اعتراضی پرستاران

۹ ماه گذشته و وعده احمدی‌نژاد برای استخدام پرستاران عملی نشده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ رئیس سازمان نظام پرستاری با انتقاد از گزارش‌های غلط معاونت نظارت راهبردی و برنامه ریزی رئیس‌جمهوری در مورد استخدام پرستاران، از برنامه‌ریزی برای تجمع اعتراضی پرستاران در برابر ساختمان این معاونت خبر داد. 

غضنفر میرزابیگی روز شنبه در پایان مهلت ۲۰ روزه جامعه پرستاری به دولت برای استخدام ۲۳هزار نیرو، در نشست خبری اظهار داشت: متاسفانه امروز بعد از گذشت ۹ ماه از دستور صریح رئیس‌جمهوری مبنی‌بر استخدام ۲۳ هزار پرستار هنوز نتیجه مثبتی حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی نظام پرستاری از سوی جامعه پرستاری تحت فشار قرار گرفته افزود: این شورا می‌تواند بر اساس اختیاراتی که دارد رئیس سازمان نظام پرستاری را استیضاح کند.

میرزابیگی با تاکید بر اینکه از دست دادن مسئولیت مهم نیست، گفت: واقعیت امر این است که مشکل استخدام تنها متوجه پرستاران نیست بلکه مردم و بیماران هستند که ضرر می‌کنند زیرا حداکثر نیروی پرستاری در ۲۴ ساعت برای یک تخت بیمارستانی نیم نفر است و در این وضعیت مردم به راحتی تلف می‌شوند.

وی در این نشست خبری با انتقاد شدید از معاونت نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری برای اینکه به رئیس جمهوری گزارشهای غلط از روند پیگیری قانون ارتقای بهره‌وری می‌دهد، افزود: اسناد و گزارش‌های مستند از ۵ دستور کتبی رئیس‌جمهوری خطاب به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق داریم و علاوه‌بر آن رئیس‌جمهوری بارها و به بهانه‌های مختلف این موضوع را تذکر داده اما معلوم نیست چرا هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران با تاکید بر اینکه احتمالا گزارش‌هایی که به رئیس‌جمهوری ارائه می‌شود حاکی از این است که قانون در مسیر اجرا پیش می‌رود، ادامه داد: نماینده دولت گفته است که ۲٫۷ نیروی پرستاری به‌ازای هر تخت بیمارستانی داریم که این یک دروغ محض است.

میرزابیگی اظهار داشت: آنچه مشخص است اینکه در حال حاضر به‌ازای هر تخت بیمارستانی ۱٫۷ نیرو اعم از پرستار، پزشک، خدمه و… وجود دارد که سه دهم تا نیم نفر آن را پرستار تشکیل می‌دهد. در حالی که استانداردهای جهانی برای بخش‌های عمومی حداقل ۲ نفر و بخش‌های ویژه بین ۴ تا ۵ نفر پرستار به‌ازای هر تخت بیمارستانی است.

وی با اشاره به حمایت‌های وزیر بهداشت و شخص رئیس‌جمهوری از پیگیری اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت، در عین حال تمامی مشکلات سر راه استخدام پرستاران را متوجه سازمان مدیریت سابق دانست و افزود: این سازمان حتی حاضر نشده جلسه ای با جامعه پرستاری داشته باشد تا دلایل مخالفتش را بیان کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری در ادامه از درخواست تجمع این سازمان به وزارت کشور و استانداری که امروز ارائه می‌شود خبر داد و افزود: بعد از این درخواست تا چند روز صبر می‌کنیم یا با تجمع موافقت شود و یا اینکه مشکل پرستاران حل می‌شود.

وی با اعلام اینکه جامعه پرستاری دیگر به استخدام ۲۳ هزار نیرو راضی نیست، گفت: در تجمعی که خواهیم داشت ۵ درخواست اساسی را مطرح می‌کنیم.

میرزابیگی به این ۵ درخواست اشاره کرد و ادامه داد: این درخواست‌ها شامل اجرای کامل قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت، استخدام ۲۳ هزار پرستار، پرداخت مابه‌التفاوت آنچه که پرستاران نباید کار کنند از اول فروردین ۸۹، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعیین مبنای استاندارد نیروی پرستاری برای هر تخت پرستاری که ۱٫۸ نیرو است.

وی افزود: در مرحله اول تجمع در مقابل ساختمان سازمان مدیریت سابق ۱۰۰ نفر حضور خواهند داشت که ۳۰ نفر آنان از اعضای شورای عالی نظام پرستاری هستند. در مرحله بعد ۵۰۰ نفر و همین طور تا زمان اجرای کامل درخواست‌های ما این تجمع‌‌ها ادامه خواهد داشت‌‌‌‌.

رئیس سازمان نظام پرستاری ایران گفت: ما امیدواریم این تجمعات نتیجه بدهد اما زمان مشخص خواهد کرد که چه واکنشی خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۶
0
0
احساس ميكنيم دارين مسخره مون ميكنيد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین