کد خبر: ۱۱۵۵۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۶

لاریجانی: ولایت فقیه همواره مدافع آزادی‌هاست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ لاریجانی گفت: کشورهای غربی به‌رغم آگاهی از تمامی ابعاد صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، سعی دارند با صدور قطعنامه‌ها و اعمال سیاست‌های منفی به اعمال سیاست‌های عجوزه‌وار خویش بپردازند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف توطئه‌گران و تروریست‌ها از به شهادت رساندن اساتید و دانشمندان انرژی هسته‌ای ایرانی، تداوم سیاست سیطره و سلطه بر کشور ماست. 

به گزارش خانه ملت، "علی لاریجانی" امروز در مراسم جشنواره ره‌آور سرزمین نور که در کرمانشاه برگزار شده بود، گفت: کشورهای غربی به‌رغم آگاهی از تمامی ابعاد صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، سعی دارند با صدور قطعنامه‌ها و اعمال سیاست‌های منفی به اعمال سیاست‌های عجوزه‌وار خویش بپردازند. 

وی خاطرنشان کرد: ملت رشید ایران با استقامت و استواری و تاسی از الگویی که پایه‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ارائه داد، ایران را در مسیری از پیشرفت و سربلندی قرار داده است. 

لاریجانی افزود: استواری و عزتمندی ایران حاصل راهی است که حضرت امام خمینی‌(ره) پایه‌گذاری و مقام معظم رهبری ادامه دهنده آن هستند. 

رئیس قوه مقننه یادآور شد: حضرت امام راه بیداری، استقامت و اصالت فکری را به مردم ایران و جهانیان نشان داد. 

وی با بیان اینکه رهنمودهای حضرت امام موجب شده تا در سرزمین‌های اسلامی نوعی بیداری همگانی شکل گیرد، یادآور شد: سربلندی امروز کشور از صاحب اقتداری امروز ایران اسلامی ریشه در هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری دارد. 

وی تاکید کرد: وارد شدن ایران به میان کشورهای صاحب انرژی هسته‌ای تنها با هدایت و پیگیری‌های ولایت فقیه صورت گرفته است. 

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشورهای غربی و استثمارگر با آگاهی از اهمیت و جایگاه ولایت فقیه قصد دارند این ساحت را مورد خدشه قرار دهند. 

لاریجانی با بیان اینکه ولایت فقیه همواره حامی حقوق ملت‌ها و دفاع کننده از آزادی‌هاست، تصریح کرد: باید این گوهر و ودیعه الهی را حفظ کرد. 

وی یادآور شد: موفقیت در پروژه‌های استراتژیک کشور تنها به‌خاطر آن بود که از طرف ولایت فقیه همواره مورد پیگیری قرار گرفته است. 

لاریجانی خاطرنشان ساخت: در مسائل فرهنگی رهنمودهای رهبری موجب شده تا مردم به سمتی سوق داده شوند تا از آن بهره کافی ببرند و لازم است بیش از بقیه قسمت‌ها به این مهم (ولایت فقیه) توجه کنند. 

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: تنها هنگامی می‌توان در مقابل هجمه‌های توطئه‌گران غربی ایستادگی نمود که از نظر اسلامی دارای عمق و ژرفا باشیم و از لایه احساسی دوری گزینیم. 

وی سپس با اشاره به اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) در زمینه برداشت از اسلام اظهار داشت: باید برداشت ما از اسلام براساس اندیشه‌های حضرت امام (ره) باشد. اسلامی که در حوزه‌های علمیه، روحانیت و علما به آن توجه می‌شود نه حرف‌ها و اندیشه‌های صوفی مآبانه که هیچ پایه و اساس شرعی ندارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک شدن به ماه خون و شمشیر(محرم) با بیان اینکه همه مسلمین و شیعیان باید هر روز به یاد امام حسین (ع) باشند و با آن رابطه عاطفی برقرار کنند تا بتوانند حادثه عاشوررا درک کنند،گفت: مردم باید با ابعاد وسیع حادثه خونبار کربلا آشنا شوند و با آن ارتباط برقرار کنند. 

وی با باداور شدن اینکه دوران دفاع مقدس دوران پاکیزه‌ای بود عاری از سایش‌های سیاسی که یکرنگی در آن موج می‌زد و مردم برای دفاع از اسلام به جبهه‌ها می‌رفتند، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس حق زیادی بر گردن ملت ما دارد و باید نسل امروز با این دلاوری‌ها و رشادت‌ها آشنا شود.
 
وی تاکید کرد: هر چه رابطه عمیق‌تر باشد، عمق آن حوادث بهتر درک می‌شود. 

رییس قوه مقننه در ادامه به تفاوت نگرش در فلسفه زندگی میان اسلام و کشورهای غربی پرداخت و یادآور شد: بسیاری از اندیشمندان پس از فروپاشی شوروی معتقد بودند ما به پایان تاریخ رسیده‌ایم و مدل آمریکایی باید پی‌ریزی شود. 

وی ادامه داد: آنها این دنیا را مبدا و منتهای کار می‌دانستند هر چه به سمت مرگ می‌رفتند نوعی غربت و سرخوردگی در آنها مشاهده می‌شد. اما در نگاه اسلامی نگاهی منبعث از مرگ و آگاهی و انتظار است. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: نگرش اسلامی موجب می‌شود به انسان احساس غربت دست ندهد. 

وی با اشاره به شهادت‌طلبی در نگاه اسلامی گفت: شهدای دفاع مقدس با نگرش اسلامی خویش قطعه‌ای از بهشت را ترسیم کردند. 

وی افزود: در نگاه غربی سعی بر این است جنگ را نفرت‌انگیز نشان دهند برای این منظور با نشان دادن صحنه‌های عاطفی سعی می‌کنند کسی به سمت آن نرود اما در نگاه اسلامی انسان مسلمان به وظیفه‌اش عمل می‌کند و هنگامی که احساس کند وارد صحنه می‌شود تا به ایفای نقش بپردازد. 

لاریجانی سپس به موضوع هنر در دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه در هنر اسلامی باید به آن توجه بشود ماندگاری و اصالت هنر است. اثر هنری باید همواره از نوعی انکشاف حقیقی در آن نهفته باشد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس درخصوص استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای مردم نجیب و با استقامتی است که در طول جنگ فرازهایی از رشادت و مقاومت را به اثبات رساندند. 

وی افزود: امسال برای بار دوم به این استان سفر می‌کنم چرا که مردم این خطه را دوست دارم. به‌خاطر دارم آن زمان که بخش‌های زیادی از کشور ما آرام بودند، در کرمانشاه در سراسر استان شبانه‌روز درگیری بود اما مردم این خطه نجیبانه مقاومت می‌کردند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استاندار، مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به دلیل سختی‌هایی که مردم این استان کشیده‌اند، تلاش کنند که حق این استان ادا شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین