کد خبر: ۱۱۵۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۵

سفر علی رهبری در ایران متوقف شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چرایی عدم سفر علی رهبری به ایران که در جریان کش و قوس‌های خبری؛ همچنان مبهم مانده، با نقطه‌ی روشنی دست نیافت مگر اینکه اعلام شد: حضور علی رهبری در ایران و ماجرای هدایت ارکستر زهی پارسیان توسط وی تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

حضور علی رهبری در ایران و ماجرای هدایت ارکستر زهی پارسیان توسط وی تا اطلاع ثانوی متوقف شد. 

نیما زاهدی(سخنگوی ارکستر زهی پارسیان)، با اعلام این خبر گفت: قرار بود اسفند ماه سالجاری با هدایت، علی رهبری یک اجرا برای چند شب در تهران داشته باشیم که این اجراها با هدایت علی رهبری کاملا متوقف شد. 

وی افزود: البته اکنون پیشنهادهایی از طرف انجمن موسیقی منوط به همراهی یک رهبر ایتالیایی و همچنین حضور این ارکستر در جشنواره موسیقی فجر داریم که این موضوع فعلا در مرحله‌ی مذاکره است. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل توقف اجرای مهرماه به ناهماهنگی با انجمن موسیقی برمی‌گردد یا خیر، خاطرنشان کرد: برنامه‌ی ارکستر زهی تقریباً از دو ماه قبل هماهنگ شده بود. 

اخیرا مشکلاتی در حوزه‌ی نوازندگان سازهای بادی به دلیل عدم همراهی انجمن موسیقی به وجود آمده بود. این مشکل درحالی به وجود آمده بود که پیش از این توافقات لازم برای حضور نوازندگان سازدهی بادی برنجی ارکستر سمفونیک تهران در ارکستر زهی حاصل شده بود. شاید بهتر بود مقام عالی‌رتبه‌ی حوزه‌ی موسیقی می‌دانست که تعداد نوازندگان سازهای بادی برنجی در ایران به تعداد انگشتان دست است که آنها هم در ارکستر سمفونیک تهران می‌نوازند لذا به آنچه پیش از این مقرر شده بود، پایبند می‌ماندند. 

زاهدی ادامه داد: طی صحبت‌هایی که با رئیس انجمن موسیقی مبنی بر استفاده از این نوازنده‌ها داشتیم، مطرح شد که شاید نوازنده‌های ارکستر نتواند در بعضی از تمرین‌‌ها حضور داشته باشد اما قرار نبود به دلیل اجرای «سمفونی دفاع مقدس» در شهرستان، برنامه‌ی ارکستر زهی پارسیان تحت‌الشعاع قرار داده شود. 

لازم به ذکر است که؛ هفته گذشته بابک رضایی(مدیرعامل انجمن موسیقی ایران) گفته بود: شخصا با علی رهبری مشکلی ندارم اما آمدن رهبری منوط به سیاست‌های هنری است و از دست من خارج است. 

رضایی؛ اعلام کرد که تصمیم بر آن است تا «ارکسترهای سازهای بادی برنجی» که به دلیل خدمت سربازی نوازنده‌ها ازهم پاشیده بود، دوباره راه‌اندازی شود. او از دستور معاون هنری برای راه‌اندازی ارکستر جوانان سخن گفت اما درباره سیاست‌های هنری وزارت ارشاد درباره علی رهبری و اینکه رهبری؛ با چه استدلالی به ایران دعوت نمی‌شود، سخنی نگفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین