آفتابنیوز : آفتاب: هفتهنامه پنجره در گزارشی به بررسی اتهام ارتباط دولت احمدینژاد و طرفدارانش به انجمن حجتیه پرداخت.
در شماره این هفته پنجره در گزارشی با عنوان «انجمن حجتیه و دولت احمدینژاد» سعی شده به بررسی این مسأله بپردازد كه آیا بین دولت محمود احمدینژاد و طرفدارانش با انجمن حجتیه ارتباطی وجود دارد یه خیر؟
این هفتهنامه پس از اشاره به اینكه «اتهام انجمن حجتیهای بودن دولت نهم و طرفداران آن، از همان دوره اول ریاستجمهوری دكتر احمدینژاد بهصورت غیررسمی و بعضا رسمی در دهانها میچرخید» در چند محور به بررسی ارتباط میان حجتیه و دولت احمدی نژاد پرداخت.
نویسنده با اشاره به «عدم دشمنی كافی انجمن حجتیه با استكبار جهانی و نیز دشمنی شدیدش با خلفای سه گانه» تاكید كرده است: كسی شک ندارد كه دولت احمدینژاد هیچ مشكلی با اهل سنت ندارد و واقعا بین استانهای سنینشین و دیگر استانهای كشور هیچ تفاوتی نبوده و نیست. در مسأله استكبارستیزی هم كه بهوضوح دكتر احمدینژاد و دولت ایشان در دنیا مشهور و معروف به موضعگیری مكرر و شفاف و صریح هستند. برای مثال موضع دولت درباره مسأله فلسطین یكی از نشانههای اعتقاد راستین و پولادین به مبارزه با ظلم و استكبار جهانی است.
در این گزارش همچنین با بیان اینكه در انجمن حجتیه امید چندانی به بهبود وضع اجتماعی پیش از ظهور حضرت حجت علیه السلام وجود ندارد می خوانیم: آیا شعار اصلی احمدینژاد در انتخاباتهای ریاستجمهوری دقیقا شعار «میشود و میتوانیم» نبود؟ آیا این احمدینژاد نبود كه بزرگترین پشتیبانیها را از مقاومت اسلامی در منطقه صورت داد و به این واسطه از محبوبترین شخصیتهای دنیای اسلام شد؟ آیا این دولت نهم نبود كه روحیه امید به برپایی اسلام را در جان ملت ایران شكوفا كرد و پس از یک دوره طولانی مدیریت غربی در دولتهای سازندگی و اصلاحات، مفهوم عدالت اسلامی را بهعنوان اصلیترین شعار انقلاب در كانون توجه قرار داد؟ در عین حال، تردیدی نیست كه یكی از بزرگترین طرفداران تئوری ولایتفقیه و ترویجدهندگان دخالت اسلام در سیاست دولت نهم و دهم بودهاست و این تهمتها به هیچ روی توجیهپذیر و منطقی نیستند.
در ادامه این گزارش با بیان اینكه تاكید بر گفتمان مهدویت به معنی حجتیه بودن نیست، نویسنده می افزاید: مگر خود حضرت امام (رضوانالله تعالی علیه) اولین كسی نبودند كه مسأله زمینهسازی برای ظهور را بهعنوان مهمترین دلیل موجده انقلاب اسلامی مطرح فرمودند؟ و اساسا آیا جز این است كه انقلاب اسلامی یك قیام شیعی بود كه در ذات خود تأكید فراوان بر مهدویت داشت؟ آیا فقط انجمنیها امام زمان علیهالسلام را دوست میدارند و ظهور ایشان را نزدیك میبینند؟ مسلما این روش استدلال از پایه دچار مشكل است.
در ادامه این گزارش همچنین آمده است: یكی دیگر از افرادی كه در این مدت مورد اینطور طعنهها قرار میگرفت، حضرت آیتالله مصباح یزدی بود. جدای از بحث تاریخی، مسألهای كه خیلی توجه انسان را جلب میكرد، این بود كه یک زمانی بهدلیل تأكید ایشان بر لزوم ورود دین به مسائل سیاسی، به ایشان لقب «تئوریسین خشونت» داده میشد، اما در دوران اخیر به ایشان انگ حجتیهای بودن و تلاش برای بیرون كردن دین از حیطه سیاست زده میشود! این اظهارات متناقض نشاندهنده دست و پا زدن دشمنان برای ترور شخصیت ایشان و حذف ایشان از عرصه سیاسی به هر طریق ممكن است.