کد خبر: ۱۱۵۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶

سارقان شیشه‌ای در کمین زنان و دختران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سارقان برای تامین هزینه خرید مخدر شیشه دست به زورگیری از زنان و دختران جوان می‌زدند.

متهمان با حمله به طعمه‌هایشان آنها را به باد کتک می‌گرفتند و بعد از سرقت زنجیر و گردنبند طلای آنها، پا به فرار می‌گذاشتند. 

صبح 26 آبان‌ماه امسال، ماموران کلانتری 153 تهران در جریان دستگیری سارق زورگیری در شهرک ولیعصر قرار گرفته و راهی محل حادثه شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد نوجوان سارقی بعد از حمله به یک زن، گردنبند او را قاپیده و قصد فرار داشته که توسط مردم دستگیر شده است. با این اطلاعات، نوجوان 17ساله و شاکی پرونده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و تحقیقات در این زمینه شروع شد.

زن شاکی به ماموران گفت: در حال عبور از خیابان بودم که یک موتورسیکلت مشکی رنگ به من نزدیک شد و فردی که ترک موتور نشسته بود به طرفم آمد. او وقتی به نزدیکی من رسید، ناگهان دستش را به پشت گردنم انداخت و زنجیر طلایم را طوری کشید که پاره شد. سپس با ضربه‌ای مرا به زمین کوبید و قصد فرار داشت که با او درگیر شدم. در همین هنگام مردم با شنیدن سر و صدا وارد عمل شدند و این سارق نوجوان را دستگیر کردند.

بعد از شکایت زن جوان، متهم تحت بازجویی قرار گرفت و به ده‌ها فقره گردنبندقاپی با همدستی دوستش به نام مجتبی اعتراف کرد. او افزود: من و همدستم سوار بر موتورسیکلت در خیابان‌های مختلف شهر می‌گشتیم و زنان و دختران جوانی را که زنجیر طلا به گردن داشتند، شناسایی می‌کردیم. سپس با استفاده از قدرت بدنی‌مان، به آنها حمله کرده و در یک لحظه گردنبند و زنجیر طلایشان را به سرقت می‌بردیم.

به‌دنبال اعترافات نوجوان 17ساله، تعدادی از مالباخته‌ها که از سوی این باند دونفره هدف سرقت قرار گرفته بودند، شناسایی شدند و با حضور در اداره پلیس از جوان سارق شکایت کردند.یکی از آنها به ماموران گفت: بعد از ظهر 21 آبان‌ماه، در حال عبور از کوچه‌ای خلوت در یافت‌آباد بودم که متهم دستگیر شده به من حمله کرد و دستش را روی گلویم گذاشت. سپس سرم را به‌شدت به دیوار کوبید و با دست دیگرش گردنبندم را کشید و بعد از پاره‌کردن آن، پا به فرار گذاشت.

در همین هنگام ساکنان محل که متوجه سر و صداهای من شده بودند قصد دستگیری او را داشتند که وی ناگهان چاقوی بزرگی از زیر پیراهنش خارج کرد و به تهدید آنها پرداخت و سپس سوار موتور همدستش شد و پا به فرار گذاشت. درحالی‌که شاکیان پرونده یکی بعد از دیگری با حضور در اداره آگاهی متهم را به‌عنوان دزد طلاهایشان معرفی می‌کردند، ماموران توانستند با اطلاعاتی که از مرد جوان به دست ‌آورده بودند، مخفیگاه همدست او را در جاده ساوه شناسایی و صبح هفتم آذرماه، وی را دستگیر کنند.

این مرد جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی به همدستی با سارق دستگیر شده اعتراف کرد و پرده از راز ده‌ها فقره گردنبند قاپی در جنوب و جنوب غرب تهران برداشت. سرهنگ علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: با توجه به خشونت متهمان در زمان ارتکاب سرقت، تعدادی از مالباختگان مجروح شده‌اند و به‌علت شدت جراحات مدتی را در مراکز درمانی سپری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه متهمان انگیزه خود از این سرقت‌ها را تامین هزینه خرید مخدر شیشه عنوان کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از افرادی که به این شیوه توسط متهمان هدف سرقت قرار گرفته‌اند با حضور در اداره آگاهی از آنها شکایت کرده‌اند و دیگر افرادی که طلاهایشان با این شیوه به سرقت رفته است نیز می‌توانند برای شناسایی متهمان دستگیر شده به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین