کد خبر: ۱۱۵۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵

حکم غیابی قصاص قاتل تایید شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حکم قاتلی که به صورت غیابی به قصاص محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور ، تأیید شد. 

شامگاه 27 خرداد سال 84، مأموران پلیس شهرستان ورامین از وقوع قتل مرد جوانی در یکی از خیابان‌های این شهر باخبر شدند. 

مأموران با حضور در محل حادثه با جسد جوانی به نام تقی رو به رو شدند که به گفته شاهدان، از سوی راکبان یک موتورسیکلت مورد حمله قرار گرفته و آنها، تقی را با ضربات قمه به قتل رسانده‌اند. 

با توجه به اظهارات شاهدان و تحقیقات پلیسی، یکی از متهمان به نام بهزام شناسایی و دستگیر شد اما متهم دوم که مرتکب قتل تقی شده بود، با اطلاع از دستگیری بهرام، متواری شد. 

تلاش پلیس برای دستگیری قاسم نتیجه نداد و در نهایت کیفرخواست مربوطه صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. 

جلسه محاکمه در اردیبهشت امسال برگزار شد و بهرام که به اتهام معاونت در قتل و همچنین کمک به فرار قاسم در دادگاه حاضر شده بود در دفاع از خود گفت: شب حادثه از عروسی برمی‌گشتیم. قاسم با توجه به حالت غیرعادی که داشت از من خواست او را به خانه‌اش برسانم. 

وی افزود: در بین راه او با مقتول مواجه شد و نفهمیدم به چه دلیل، از موتور پیاده شد و با قمه به جان مقتول افتاد و بعد از اینکه او را زد، با تهدید از من خواست فرار کنیم. 

بعد از اظهارات متهم، قاضی تردست با مستشاران دادگاه وارد شور شد و در نهایت قاسم را به صورت غیابی به قصاص و بهرام را به 10 سال حبس که 5 سال آن تعلیقی است ، محکوم کرد.
پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که در نهایت قضات شعبه 11 دیوان عالی کشور ، این حکم را تأیید کردند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین