کد خبر: ۱۱۵۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹

گزارش معاون رئیس‌جمهوری از فساد اداری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: عصر امروز معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی رییس‌جمهور، گزارشی از مفاسد اداری دستگاه‌های دولتی را ارایه خواهند کرد. 

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد: لطف‌الله فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور امروز دوشنبه در جلسه این ستاد گزارشی از فساد اداری دستگاه‌های دولتی ارایه خواهد کرد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا درباره دستور کار جلسه امروز دوشنبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: عصر امروز معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌های انسانی رییس‌جمهور، گزارشی از مفاسد اداری دستگاه‌های دولتی را ارایه خواهند کرد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی افزود: البته در این جلسه پیگیری سایر مباحث طرح شده در جلسات قبلی ستاد نیز از سوی اعضا صورت خواهد گرفت، ضمن اینکه موضوع پول‌شویی، زمین خواری، مطالبات معوق و شرکت‌های هرمی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

یوسفیان‌ملا نیز پیش از این گفته است: از 3 میلیون و 300 هزار هکتار زمین واگذار شده، بالغ بر 2 میلیون هکتار در موارد به جا واگذار شده اما حدود یک میلیون هکتار ابهام دارد که در جایش مصرف شده است یا خیر. این موضوع قابل بحث در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی افزوده است: اولویت اول ستاد، مسأله معوقات بانکی است، اما بدنه بانک‌ها مصوبات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را اجرا نمی‌کنند؛ در حالی‌که ما در ستاد تصور می‌کردیم اگر برای اخذ یک یا چند وام کلان و میلیاردی، در کنار بانک قرار بگیریم و بخواهیم در وصول این مطالبات به بانک کمک کنیم، از کمک ما استقبال می‌شود و رقم معوقات بدین ترتیب کاهش می‌‌یابد.

به گفته یوسفیان‌ملا، تصور ما این بود که در وصول مطالبات معوق بانکی، برای ستاد فرش قرمز پهن می‌‌کنند و می‌گویند خدا را شکر که رئیس‌جمهور، معاون اول، نمایندگان شاخص مجلس، رئیس قوه قضاییه به کمک بانک‌ها آمده‌اند تا مطالبات معوق را وصول و نقدینگی سالم جدید برای فعالیت‌ها تولید کنند و درآمد بانک را بالا برند، اما سخت در اشتباه بودیم.

وی تصریح کرده است: بانک‌ها وقتی دیدند ستاد وارد مسأله شده و دارد آنها را به نقد و سئوال می‌‌کشد که چه کرده‌اید، شروع به مقاومت و بهانه‌‌تراشی کردند. حال آن که ما برای حساب کشیدن و بازرسی نیامده بودیم و قصد کمک داشتیم.

ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مرکب از نمایندگان قوای سه‌گانه است که ریاست آن با محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین