کد خبر: ۱۱۵۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۲

شهریاری: دولت نمی‌گذارد پرستاران استخدام شوند

جامعه پرستاری می‌گویند اگر رئیس‌جمهور حرفی هم بزند، ما باور نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد که قولهای احمدی‌نژاد برای استخدام پرستاران و عدم انجام این وعده‌ها باعث بی‌اعتمادی پرستاران شده است.

شهریاری گفت: این مجلس نیست که با استخدام پرستاران مخالفت کرده، بلکه دولت است که نمی‌گذارد پرستار استخدام شوند.

وی در توضیح علت عدم اسخدام پرستاران افزود: این که برخی مواقع می‌گویند دیوان محاسبات گفته استخدام ۲۳ هزار پرستار از اختیارات آقای رئیس جمهور نیست، صحیح نیست. من فکر می‌کنم دولت می‌توانست این کار را به‌ صورت پیشنهاد یک لایحه به مجلس بدهد. متاسفانه این کار را هم نکرد که رسید به قانون برنامه پنجم توسعه و آنجا نیز پیشنهادی برای استخدام داده نشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور به وزیر بهداشت گفت باید شما آگهی استخدام پرستاران را بدهید و بعد رو کرد به رئیس سازمان که اگر استخدام صورت نگرفت، پرستاران از شما بازخواست خواهند کرد. واقعیت این است که ما در کمیسیون بهداشت استخدام پرستاران را تصویب کردیم. در کمیسیون تلفیق، معاون نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به شدت مخالفت کرد و به همین دلیل هم آنها نپذیرفتند. مسأله به صحن علنی رسید و ما پیشنهادهایی را که رای نیاورده بود دوباره مطرح کردیم. همانجا مجددا گفتم که قرار بود آگهی صادر شود برای استخدام و این زشت است. آنجا نیز مجددا دکتر حسینی نماینده دولت به‌شدت مخالفت کرد که ما نمی‌توانیم منابع را تامین کنیم. صحن علنی نیز به‌خاطر این مسأله، مجددا رای ندادند.

نماینده زاهدان تاکید کرد: رئیس‌جمهور قول داد، ولی زیر مجموعه رعایت نکردند. امیدواریم دستور جدیدی که استخدام شده مانند استخدام ۲ هزار مهندس برای وزارت راه و ترابری، نشود که آقای فروزنده گفت ما مجوز ۲۰۰ نفر دادیم، آنها نتوانستند استخدام کنند، حالا با این ۲ هزار نفر مجوز می‌خواهد چه کند؟

شهریاری تصریح کرد: جامعه پرستاری به شدت از رئیس‌جمهور دلخور است و می‌گویند ما ناامید شده‌ایم. اگر رئیس‌جمهور حرفی هم بزند، ما باور نمی‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین