کد خبر: ۱۱۵۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
منتجب‌نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی:

مسئولان باید به انتقاد و اعتراض جنبش دانشجویی احترام گذارند

دانشجو باید مستقل باشد، وابسته به مسئولان نباشد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: در تعامل احزاب و جنبش دانشجویی، احزاب نباید به دنبال این باشند که برخی دانشجویان را در حزب خود بگنجانند و باقی دانشجویان را طرد کرده و استقلال دانشجویان را زیر سوال ببرند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا، اظهار کرد: همه مسئولان نظام، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی باید برای جنبش دانشجویی، جوانان دانشجو، اساتید و دانشگاهیان جایگاه ویژه قائل شوند و به نظر، فکر، اندیشه، انتقاد و اعتراض آن‌ها احترام گذارند. 

وی با تاکید بر این‌که «باید به منزلت دانشجو توجه بیشتری شود» گفت: 4 نوع نگاه در تعامل احزاب و گروه‌های سیاسی با جنبش دانشجویی وجود دارد؛ در یک نوع برخورد می‌توان نسبت به دانشجویان بی‌اعتنا بود، آن‌ها را دست کم گرفت، درک، فهم و نیازهای آن‌ها را نادیده گرفت که این نگاه بر اساس عقل و منطق صحیح نیست و به صلاح کشور، نظام و دانشگاهیان نمی‌باشد.
وی ادامه داد: در نگاه دیگر می‌توان در برابر دانشجویان و خواست جنبش دانشجویی موضع‌گیری کرد و با آن‌ها برخورد خشن و منفی داشت مثل برخوردهایی که با برخی از دانشجویان منتقد که سلیقه ما را نمی‌پسندند می‌شود که این نگاه به جز تحریک دانشجویان ثمری ندارد و باعث از دست دادن پتانسیل بزرگ و موثر دانشجویی می‌شود که تنها نفع آن به مخالفان نظام و انقلاب می‌رسد و دانشگاهیان و دانشجویان را در برابر مسئولان قرار می‌دهد. 

این فعال سیاسی نوع دیگر تعامل با جنبش دانشجویی را «استفاده ابزاری از این قشر» دانست و گفت: نباید از دانشجویان تنها برای منافع خود استفاده کنیم یعنی دانشگاهیان را به دو دسته مطیع و گوش به فرمان خود تقسیم کنیم؛ یکی هرچه ما می‌پسندیم بپسندند و دسته‌ای که می‌فهمند و منصفانه قضاوت می‌کنند و گاهی از ما حمایت یا انتقاد می‌کنند. 

وی افزود: نباید تنها از آن دسته دانشجویان حمایت کنیم که گوش به فرمان ما هستند و از آن‌ها به صورت ابزار و وسیله‌ای برای تثبیت و تحکیم موقعیت خود بهره ببریم و باقی دانشجویان را کنار گذاریم و این‌طور قلمداد کنیم که همه دانشجویان حامی ما هستند در حالی که اکثریت آن‌ها سوال دارند و منتقدند. 

وی خاطرنشان کرد: استفاده ابزاری و سوء استفاده از دانشجویان کاری بسیار زشت و غیرمنصفانه است. 

قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این‌که «در نوع صحیح برخورد و تعامل با دانشجویان باید چه آن‌ها که مطیع و سر به زیر هستند و چه آن‌ها که منتقد و معترض به حساب می‌آیند، مورد استقبال قرار گیرند» تصریح کرد: باید حمایت آن‌ها که ما را حمایت می‌کنند بپذیریم و انتقاد منتقدان را بررسی کنیم تا اگر بجا بود خود را اصلاح کرده و اگر این‌طور نبود شفاف‌سازی کنیم، نه این‌که آن‌ها را بیگانه بدانیم و از خود برانیم. 

وی با تاکید بر این‌که «دانشجو باید مستقل باشد، وابسته به مسئولان نباشد» تصریح کرد: دانشجوی مزدور گوش به فرمان و وابسته نمی‌تواند خوب بفهمد و اظهارنظر کند پس دانشجویی می‌تواند به وظیفه خود خوب عمل کند که کاملا مستقل باشد و گوش شنوا و آغوش بازی برای شنیدن و پذیرفتن سخنان او وجود داشته باشد. 

منتجب‌نیا تصریح کرد: ضروری است که جایگاه احزاب و گروه‌ها در نظام تعریف شود و به آن‌ها میدان داده شود، احزاب به حاشیه رانده نشوند و به آن‌ها اهمیت لازم داده ‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین