کد خبر: ۱۱۵۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب:

بانک‌ها برای برداشت یارانه‌ها آماده باش هستند

تورمی که از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ایجاد می‌شود بر سایر کالاها اثرگذار است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب با اظهار بی‌اطلاعی از برنامه دولت در افزایش قیمت حامل‌های انرژی اظهارداشت: کمیسیون ویژه مجلس از برنامه دولت بی‌خبر است اما نشانه‌هایی از اقدام دولت برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی درآینده نزدیک وجود دارد. 

وی گفت: یکی از این نشانه‌ها آماده‌باش بودن بانک‌ها برای برداشت مردم از یارانه‌های نقدی است. 

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: به بانک‌ها آماده‌باش داده شده که خود را برای مراجعه مردم برای برداشت از حساب‌ها آماده کنند و برداشت ازحساب هم مستلزم افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. 

رئیس کمیسیون ویژه مجلس در طرح تحول اقتصادی یادآور شد: تمهیدات دولت از این قبیل امید آن را می‌دهد که دولت در روزهای آینده قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد. 

نماینده تهران درباره تبعات تاخیر دولت در افزایش قیمت حامل‌های انرژی طبق قانون مصوب مجلس گفت: ما 2 تورم را پیش‌بینی می‌کنیم که اگر دولت مدیریت خوبی در اجرای این قانون داشته باشد تنها یکی از 2 نوع تورم ایجاد خواهد شد که آن هم طبیعی است. 

وی ادامه داد: تورمی که از افزایش قیمت حامل‌های انرژی ایجاد می‌شود بر سایر کالاها هم اثر گذار است و طبیعی است پیش‌بینی هم نمی‌شود که این تورم خیلی بالا باشد اما تورم دیگر همان تورم انتظاری است که تمام تلاش دولت این است که این نوع تورم را کنترل کند و از به وجود آمدن آن جلوگیری کند. 

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: اگر مدیریت دولت در این زمینه نتیجه‌بخش باشد می‌توان به جلوگیری از ایجاد تورم انتظاری امید داشت. وجوهی که اطمینان‌خاطر برای مردم می‌آورد آنها را هیجانی نمی‌کند و موجب نمی‌شود برای خرید کالا دست پاچه شوند. همچنین دولت تدبیر کرده و کالاهای موردنیاز مردم را توسط بنگاه‌های اقتصادی ذخیره‌سازی کرده و ناظران و بازرسانی را برای بازرسی قیمت‌ها در نظر گرفته که همه اینها می‌تواند در جلوگیری از ایجاد تورم انتظاری کمک کننده باشد. 

وی گفت: اگر این تورم انتظاری پیشگیری شود از تورمی که ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی خواهد بود نگرانی نداریم و سهمش در تورم آینده زیاد نخواهد بود. 

رئیس کمیسیون ویژه مجلس خاطرنشان کرد: هرمقدار با افزایش قیمت حامل‌های انرژی دچارتورم شویم این میزان تورم برای سال آینده هم استمرارخواهد داشت و شوک تورمی دیگری در سال آینده نخواهیم داشت. 

مصباحی‌مقدم درپایان این گفت‌وگو تاکید کرد: انتظار ما این است دولت تا اواخر آذر قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد و بیش از این دراجرای قانون تاخیر نداشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iraq
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
0
0
زنده باد احمدی نژاد ودولتمردانش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین