کد خبر: ۱۱۵۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب:

حل مشکل آلودگی تهران با نقشه جامع شهری ممکن است

برای فرو نرفتن در باتلاق ایجاد شده نیازمند فکر اساسی هستیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اجتماعی: مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب درخصوص راه‌کارهای حل مشکل آلودگی هوای تهران اظهارداشت: همیشه درهر کاری قدم اول پیشگیری است. 

وی افزود: درمان همواره پرهزینه‌تر و گران‌تر است و در بسیاری مواقع جواب نمی‌دهد. 

وزیرسابق بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: هم اکنون گرفتاری که در جامعه داریم به‌خاطر سیاستهایی غلطی است که از قبل بوده و همچنان ادامه دارد. 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این سیاست‌های اشتباه باعث شده که اکثر ارتباط شهرهای ما با احداث کارخانجات و وسایل نقلیه و آلودگی از یک‌سو و هوای سالم از سوی دیگر ارتباطی منطقی نباشد. 

وی ادامه داد: هم اکنون در کوچه‌های 8متری تهران اجازه ساخت برج‌های 10-15طبقه داده می‌شود هنوز که هنوز است ساختمان‌هایی می‌سازند که بر مشکلات شهری اضافه می‌کنند. از طرف دیگر زیرساخت‌های شهری‌وحمل و نقل نه تنها در تهران بلکه در کل کشور آماده نیست. 

پزشکیان گفت: درکل کشور نقشه‌ای برای توسعه شهری نداریم و به همین شکل هم داریم مسیرمان را ادامه می‌دهیم انتظار هم داریم مشکل آلودگی هوا باسیاست‌های زودگذر حل شود. بنابراین مسکن‌هایی مثل تعطیلی مدارس و شهرها‌ و طرح‌های زوج‌وفرد عبور خودرو‌ها درمان به همراه ندارد. 

نماینده تبریز گفت: اگر به دنبال حل این مشکل هستیم باید نقشه جامع شهری داشته باشیم که درآن زیرساخت‌های عمومی درست شده باشد و مردم بتوانند بدون مهاجرت به شهرهای بزرگ زندگی راحتی داشته باشند. 

پزشکیان گفت: اگر عدالت در برنامه‌های توسعه مورد توجه قرار گیرد کسی از کردستان و اهواز و سیستان‌وبلوچستان بلند نمی‌شود و درتهران حاشیه‌نشینی کند. اگر فرد در محل تولد و مادری خود بتواند زندگی کند چرا دنبال آوارگی باشد و ما دغدغه خالی کردن تهران را داشته باشیم از ابتدا باید توزیع امکانات به گونه‌ای باشد که شرایط مهاجرت را فراهم نکند. 

وی ادامه داد: افراد مهاجرت می‌کنند چون بی‌عدالتی در اشتغال و امکانات رفاهی و توسعه را شاهد هستند اگر قرار است مشکل آلودگی و جمعیت تهران و کلان شهرها برای همیشه حل شود ما نیازمند فکر اساسی برای آن هستیم وگرنه روز‌به‌روز در این باتلاقی که ایجاد شده فروتر خواهیم رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین