کد خبر: ۱۱۶۰۷۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۸
رییس جمعیت هلال احمر مطرح کرد

با توجه به تجهیزات، ‌آمادگی مقابله با زلزله تهران را نداریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس جمعیت هلال احمر گفت:‌ با توجه به تجهیزات کنونی نمی‌توان گفت، آمادگی مقابله با زلزله را در تهران داریم؛ اما باید با سرعت به روز رسانی تجهیزات بپردازیم و آمادگی را بیشتر کنیم. 

ابوالحسن فقیه در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه مدیریت بحران و امداد و نجات در جمع خبرنگاران در رابطه با زلزله تهران گفت: هلال احمر آمادگی خوبی را در امدادرسانی جاده‌ای و شهرها دارد وانبارهای این سازمان انواع مواد غذایی را در خود جای داده است اما وقوع زلزله در تهران با توجه به جمعیت و بافت این شهر متفاوت است. با تجهیزات امروز نمی‌توان گفت، آمادگی مقابله با زلزله در تهران را داریم؛ اما باید با سرعت به روز رسانی تجهیزات و آمادگی را بیشتر کنیم. 

او تعامل را مهمترین عامل در امدادرسانی دانست و تاکید کرد: در بحران‌ها عامل مهم تعامل است و پس از آن باید به نیازسنجی بپردازیم، اطلاعات درستی در خصوص توانمندی شرکت‌ها وجود ندارد؛ اگرچه این شرکت‌ها توانمندی بسیاری خوبی دارند.این نمایشگاه عاملی شد تا دستگاه‌ها و شرکت‌ها، نیازها و توانمندی های خود را ارائه کنند.استفاده از توان داخلی نیاز امروز ما است. 

فقیه امدادرسانی به مردم سیل‌زده پاکستان را مهمترین کمک بین‌المللی ایران در سال 2010 عنوان کرد و گفت: با همکاری مردم و پس از پیام رهبر فرزانه انقلاب بیش از 7هزار تن اقلام زیستی و امدادی به پاکستان ارسال کردیم. همچنین 24کمپ اسکان و 7 درمانگاه با فعالیت 150 پزشک و امدادگر در پاکستان راه اندازی کردیم. پس از پاکستان کمک به مردم اندونزی و بنین بیشترین حجم کمک‌های بین‌المللی را به خود اختصاص دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین