کد خبر: ۱۱۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۵

ناسا اطلاعات محرمانه‌اش را فروخت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سازمان ناسا با هدف بستن دائمی پرونده شاتل‌هایش، تعدادی از رایانه‌ها و دیسک‌های سخت مرتبط با این پروژه طولانی مدت را به فروش رساند در حالی که تمامی اطلاعات مربوط به ماموریت‌های شاتل‌ها هنوز بر روی این رایانه‌ها قرار داشتند. 

ناسا با نزدیک شدن به پایان دوره برنامه‌های شاتل‌هایش، در تلاش است خود را از هزاران قطعه و ابزار اضافی مرتبط با این برنامه رها کند که در این مسیر اشتباهی بزرگ را مرتکب شده است. 

دفتر بازرسی کل ناسا در مراکز ناسا در فلوریدا، تگزاس، کالیفرنیا و ویرجینیا متوجه اتفاقی وحشتناک شده است که از آن به عنوان نقض جدی امنیتی سیستم آی-تی ناسا یاد کرده است.
به گفته پل مارتین از دفتر بازرسی کل ناسا یافته‌های این دفتر نشان‌دهنده نقض جدی امنیت در بخش فناوری اطلاعات دفاتر مختلف ناسا است که می‌تواند منجر به افشا شدن اطلاعات بسیار حساس مرتبط با ماموریت‌های شاتل‌ها و دیگر برنامه‌های ناسا شود. از این رو ناسا موظف است برای مهار این مشکل اقدامات قاطع و از پیش هماهنگ شده ای را انجام دهد. 

بر اساس گزارش دفتر بازرسی کل، تست امنیتی بر روی 14 رایانه پایگاه فضایی کندی پیش از به فروش رسیدن انجام نگرفته و از این رو امکان وجود اطلاعات فوق محرمانه ناسا بر روی این رایانه‌ها وجود دارد. این در حالی است که تا کنون 10 دستگاه از این رایانه‌ها به فروش رسیده‌اند. 

در این گزارش همچنان آمده است که تعدادی از دیسک‌ها سخت رایانه‌ها در پایگاه فضایی کندی و مرکز تحقیقات لانگلی در ویرجینیا ناپدید شده‌اند. همچنین برخی از دیسک‌های سخت پایگاه کندی در مخزنی یافته شده‌اند که قبل از به فروش رسیدن در آن ذخیره می‌شوند، مخزنی که در معرض دسترسی همگان قرار دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین