کد خبر: ۱۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۱
عابدی، نماینده طبس در مجلس شورای اسلامی:

آمار دولت درباره اشتغال، واقعی نیست

۱۴۴ تن طلا وارد کشور شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده طبس، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه آمار واقعی در بخش اشتغال استان شد، گفت: در برخی موارد آمار موجود در مورد اشتغال با واقعیات مطابقت ندارد. 

محمدکریم عابدی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر ۵۰ درصد آمار ارائه شده در مورد اشتغال استان نیز واقعی باشد کار بزرگی صورت گرفته و جای خوشحالی دارد.

وی حل مشکلات موجود در بخش صنعت را راه حلی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان دانست و افزود: در بازدیدی که از شهرک صنعتی داشتم از نزدیک در جریان مشکلات صنعتگران قرار گرفتم که حل این مشکلات در ایجاد اشتغال پایدار در استان کمک می‌کند.

مشاور حقوقی در بنگاه‌های اقتصادی مستقر می‌شود

نماینده مردم، طبس، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی تدوین سند توسعه اشتغال استان را گام اساسی در راستای حل مشکلات اشتغال استان دانست و گفت: با توجه به اهمیت وجود این سند در استان هر چه سریع‌تر باید نسبت به تدوین آن اقدام کنیم.

عابدی مشکلات حقوقی بنگاه‌ها را یکی از مشکلات اساسی این مجموعه‌ها دانست و تصریح کرد: در راستای حل این مشکلات طرحی در حال تدوین است که برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود که طبق آن بیمه حقوقی بنگاه‌ها انجام می‌شود و یک مشاور حقوقی از آغاز، کار بنگاه‌ها را هدایت می‌کند تا در مراحل بعدی کار با مشکلات حقوقی که در حال حاضر دست و پاگیر آنها است مواجه نشوند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار دیوان محاسبات از ۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات پیش‌بینی شده تنها ۵۰ درصد محقق شده که این نشانه این است که این بنگاه‌ها دچار مشکلاتی هستند که به سوددهی نمی‌رسند.

۲۵۵ میلیارد تومان سرمایه دفاتر آی‌تی روستایی است

نماینده مردم، طبس، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات بیکاری در استان گفت: ما در عمل مشکل بیکاری را چندان کاهش ندادیم که در این راستا دولت در حال حذف شرکت‌های واسطه‌ای است که این کار باید در استان نیز انجام شود.

عابدی یکی از راه‌حل‌های حل مشکلات بیکاری را آشنایی بیشتر مردم با بخش تعاون دانست و گفت: بر اساس آمار در حال حاضر ۲۵۵ میلیارد تومان سرمایه در دفاتر آی‌تی روستایی وجود دارد که این سرمایه می‌تواند در اختیار حل مشکلات بیکاری روستاها قرار گیرد.

وی راه‌اندازی پارک‌های فناوری و مراکز رشد در همه شهرستان‌ها را راه‌حل دیگری برای کاهش آمار بیکاری در استان دانست و اظهار داشت: راه‌اندازی این مراکز در اشتغال واقعی تاثیر زیادی دارد.

۱۴۴ تن طلا وارد کشور شد

نماینده مردم، طبس، سرایان و فردوس در مجلس شورای اسلامی وضعیت اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داریم و ۱۴۴ تن طلا در هشت ماه گذشته وارد کشور شده که اینها نشان دهنده وضعیت اقتصادی خوب کشور است.

عابدی این سرمایه‌ها را پشتوانه محکمی برای اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها دانست و گفت: هدفمندی یارانه‌ها انقلاب سومی است که در کشور اتفاق می‌افتد و اثرات مثبت بسیار زیادی را در پی دارد و در ابتدای امر کاهش قاچاق کالاهای اساسی را به دنبال دارد همانطور که الان نیز شاهد آن هستیم.

وی خواستار انعقاد قرارداد دستگاه‌های اجرایی با نیروهای داخل استان شد و گفت: ما باید کاری کنیم که تا حد امکان سرمایه‌های دولت توسط جوانان خود منطقه هزینه شود و این می‌تواند کار بزرگی در راستای حل مشکلات اشتغال استان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین