کد خبر: ۱۱۶۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
یوسفیان ملا:

در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی هر 3 قوه مقصرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد که در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی هر 3 قوه مقصر هستند. 

عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس، در پاسخ به سوالی در مورد موانع مبارزه با مفاسد اقتصادی و سخنان اخیر رئیس مجلس در این خصوص گفت: در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی هرگز نباید فرافکنی کنیم و یک قوه را مقصر بدانیم بلکه هم ضعف‌ها و هم قوت‌های این بخش مربوط به هر 3 قوه است. 

وی افزود: وقتی به لاریجانی رییس مجلس، گزارش داده می‌شود که 3 میلیون و سیصد هزار هکتار زمین به‌طور غیرقانونی واگذار شده است که حداقل نیمی از آن به‌طور غیرقانونی انجام شده و در عین حال نمی‌توان آنها را پس گرفت یا وقتی که وزارت مسکن گزارش می‌دهد که در گذشته 22 هزار هکتار زمین به‌طور خلاف واگذار شده است، طبیعی است که نسبت به مبارزه با مفاسد اقتصادی ابراز ناامیدی کنند. 

وی با بیان اینکه ممکن است قصور یک قوه، به‌دلیل مسئولیتی که دارد، در مبارزه با مفاسد اقتصادی بیشتر از دیگران باشد، اما سیاسی شدن موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، مانع مهمی در این زمینه است. 

وی در ادامه گفت: هر چه سیاست بیشتر وارد این موضوع شود حرمت و جایگاه آن نیز بیشتر از بین می‌رود. زیرا سیاست فقط مربوط به بخش خودش است و ورودش به بخش‌های دیگر، آن را در هم می‌ریزد. 

یوسفیان ملا تصریح کرد: ما اکنون می‌دانیم اشکال در مبارزه با مفاسد اقتصادی کجاست و مقام معظم رهبری نیز با توجه به شناخت این اشکالات فرمان هشت ماده‌ای را خطاب به سران سه قوه صادر کرده‌اند و اگر از این ضعف‌ها آگاه نبودند قطعاً آن را به جای سران قوا، به مسئولین رده پایین‌تر ابلاغ می‌کردند. 

وی ادامه داد: سران سه قوه باید در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی دور هم بنشینند و از تجربه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده کنند. زیرا ستاد در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان در مورد سیاسی شدن مبارزه با دانه‌درشت‌ها گفت: این موضوع سیاسی شده است لذا می‌بینیم که کسی نمی‌تواند با دانه‌‌درشت‌هایی که به جایی وابسته هستند برخورد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین