کد خبر: ۱۱۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴
قنبری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

سلامت شهروندان در تهدید است

خودروهای تولید کننده داخل به لحاظ مصرف سوخت استاندارد نیستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: داریوش قنبری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: سلامت شهروندان در تهدید است. آنچه که فعلا در شرایط کنونی بایستی به عنوان وظیفه برای شهروندان تلقی شود این است که از سفرها و تردد‌های غیر ضروری جلوگیری کنند و این موضوع را به عنوان یکی از مشکلاتی که خودشان باید در آن مشارکت داشته باشند نگاه کنندنه به این منظور که دستور دولت است.

به گزارش آریا، ‌وی در ادامه گفت: مشکل آلودگی هوا در حال حاضر مورد توجه قرار گرفته است و متاسفانه مسئولین زمانی به این موضوع مهم توجه می‌کنند که مشکل بحرانی شده است در صورتی که اگر در ماه‌های گذشته به تذکرات نمایندگان توجه می‌شد این مشکلات به‌وجود نمی‌آمد. 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: نه تنها در تهران بلکه در کلان‌شهرها نیز این مشکل وجود دارد و در وضعیتی قرار داریم که به تناسب فصل این آلودگی ها به‌وجود می‌آید که استفاده از مترو و انرژی پاک می‌تواند در رفع آلودگی کمک کند.

داریوش قنبری در خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تابستان آلودگی ناشی از گرد و غبارو در زمستان آلودگی هوا وجود دارد لذا در این زمینه باید اقدامات بسیاری انجام شود که می‌توان در زمینه محیط زیست که بسیار اهمیت دارد وزارت خانه محیط زیست تشکیل داد تا به‌صورت جدی این وزارتخانه بتواند مشکلات را پوشش دهد و دولت به شکل جدی سیاست‌های الودگی هوا را تدوین کند تا در سال‌های آینده دچار مشکل آلودگی نشویم.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشورهای در حال توسعه مشکلات تبدیل به مسائل علمی نشده‌اند و اگر راه‌کار علمی وجود داشته باشد به آن توجه نمی‌شود در مطبوعات و رسانه‌ها اگر مسئولین بحثی در زمینه الودگی هوا انجام می‌دهند واکنشی است که از طرف رسانه‌ها صورت می‌گیرد و توجهشان به این موضوع بسیار کم است و زمانی که این موضوع حل شد دیگر به آن توجه نمی‌کنند‌.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان به تولید خودروها اشاره کرد و گفت: خودروهای تولید کننده داخل به لحاظ مصرف سوخت استاندارد نیستند که در این زمینه باید سیاستی تدوین شود تا خودروسازان را مکلف کنند که خودرو را برابر استاندارد تولید کنند و در کل واقعیت این است این هوا کشنده است و بیماران ریوی و قلبی به‌خاطر این هوا جان خود را از دست می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین