کد خبر: ۱۱۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸

هشدار سفیر ایران نسبت به ورود غیر مجاز به عراق در محرم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، در آستانه ایام شهادت اباعبدالله الحسین‌(ع) نسبت به اقدام هموطنان در ورود غیر مجاز به عراق به منظور زیارت عتبات عالیات هشدار داد.

حسن دانایی‌فر در آستانه تاسوعا و عاشورا و ایام شهادت سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین، تصریح کرد: توصیه اکید ما به هموطنان این است که به منظور زیارت عتبات عالیات حتما با کاروانهای رسمی اقدام کنند چرا که عراق به لحاظ امنیتی با مشکلاتی مواجه است که این مشکلات برای کاروان‌ها کمتر است.

وی افزود: نکته بسیار مهم این است که من تقاضا دارم هموطنان از ورود غیرمجاز به عراق جدا خودداری کنند چرا که هم اکنون تعداد قابل توجهی از ایرانیان که به منظور زیارت غیر قانونی وارد عراق شده‌اند در زندان هستند و به تحمل 4 تا 6 سال حبس محکوم شده‌اند.

سفیر ایران در عراق تاکید کرد: هموطنان با وجود همه احساسات پاک و طیب و طاهر و عشق و علاقه ای که به اهل بیت(ع) دارند به هیچ‌وجه به صورت غیرقانونی به عراق سفر نکنند و حتما با گرفتن ویزای قانونی و در قالب کاروان‌های رسمی سفر کنند و الا دچار مشکلات جدی می شوند.

دانایی فر ادامه داد: امروز جلسه‌ای با مسئولان مربوطه در عراق داشتیم و هنوز برای ایام تاسوعا و عاشورا تعداد قابل‌توجهی به عراق عزیمت نکرده‌اند که احتمالا در روزهای آتی به تدریج به شکل معمول عازم عتبات می‌شوند.

وی بار دیگر هشدار داد که هموطنان تنها از مجاری قانونی برای سفر به عراق اقدام کنند در غیر این صورت توسط ماموران عراقی دستگیر می‌شوند و مشکلاتی برای آنان و مسئولان کنسولی ایجاد می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین