کد خبر: ۱۱۶۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶

اشتغالی ایجاد نشده ‌است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر اجرایی خانه کار زاهدان می‌گوید: برخلاف اظهارات مسئولان اداره کار هیچ تحولی در وضعیت اشتغال استان سیستان و بلوچستان صورت نگرفته است. 

قربانعلی میرشکار گفت: مسئولان اداره کار استان به تازگی درحالی از ایجاد 27 هزار و 529 فرصت شغلی پایدار خبر می‌دهند و مدعی هستند که تاکنون به 76 درصد از تعهدات خود شغلی مبنی بر ایجاد 36 هزار فرصت شغلی عمل کرده‌اند. 

این فعال کارگری افزود: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که تاکنون بر تعداد جمعیت 130 هزار نفری بیمه شدگانه سازمان تامین اجتماعی هیچ آماری اضافه نشده است. 

وی یادآور شد: از آنجا که یکی از شاخصه‌های اشتغال پایدار افزایش آمار کارگران بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است بنابراین در صورت صحت ادعای مسئولان وزارت کار باید تعداد بیمه‌شدگان استان افزایش یافته باشد. 

به گفته میرشکار در حال حاضر واحدهای تولیدی موجود در استان بلوچستان فعالیت محدودی دارند و هیچ تحولی در جهت توسعه و راه‌اندازی واحدهای جدید صنعتی صورت نگرفته است.
 
وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اهالی استان سیستان وبلوچستان از طریق فعالیت بازارچه‌های مرزی امرار معاش می‌کنند، گفت: بازارچه‌های مرزی نیز از مدت‌ها پیش بسته شده بودند و تنها در 2 هفته اخیر فعالیت خود را دوباره از سر گرفته‌اند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان مدعی شد: در سال‌های گذشته تسهیلات بسیاری در قالب وام‌های خوداشتغالی و تسهیلات زودبازده به متقاضیان پرداخت شده است که در بیشتر موارد تنها باعث بدهکار شدن وام‌گیران شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین