کد خبر: ۱۱۶۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵

بانک مرکزی از وضعیت حساب ذخیره ارزی بی‌اطلاع است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بانک مرکزی از نیمه دوم سال گذشته هیچ آماری در مورد میزان تسهیلات پرداختی از محل ذخایر ارزی منتشر نکرده است.

آخرین گزارش بانک مرکزی از نماگرهای اقتصادی 3 ماهه نخست سال جاری بدون آمار مربوط به پرداخت تسهیلات ارزی از محل حساب ذخیره ارزی منتشر شده است.

تازه ترین آمارهای منتشر شده مربوط به تابستان سال ۸۸ است که نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۸۸ تنها بخش صنعت توانسته است در این دوره از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برخوردار شود و بخش‌های دیگر تقریبا دریافتی از این حساب نداشته اند و محروم ترین بخش اقتصاد از تسهلات حساب ذخیره ارزی بر اساس این آمارها، بخش کشاورزی بوده است که به‌رغم آنکه دولت عنوان می‌کند اولویت خود را حمایت از بخش کشاورزی قرار داده است، در سال ۸۸ هیچ تسهیلاتی از حساب ذخیره دریافت نکرده است.

البته به نظر نمی رسد در این دوره پرداخت تسهیلات متوقف شده باشد و بعید نیست که بی‌اطلاعی بانک مرکزی از تسهیلات حساب ذخیره ارزی، ناشی از عدم هماهنگی بین دبیرخانه این حساب در معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری (سازمان مدیریت سابق) و اداره آمار بانک مرکزی باشد.

هرچند، با توجه به بلاتکلیفی اساسنامه صندوق توسعه ملی در سال گذشته و نحوه عملکرد حساب ذخیره با تشکیل این صندوق می‌توان فهمید که چرا در فرایند انعکاس اطلاعات حساب به اداره امار بانک مرکزی اخلال ایجاد شده است.

البته براساس آخرین مصوبه مجلس در زمان بررسی اساسنامه صندوق توسعه ملی به تاریخ ۱۷ آذر ماه، حساب ذخیره ارزی در صندوق ادغام نشده و با اندکی اصلاحات به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۳
0
0
به شما چه مربوط، مملكت كدخدا دارد!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین