کد خبر: ۱۱۶۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۴۷

احمد خاتمی: رهبری ۵۲ بار لفظ فتنه را به‌کار بردند، بازهم برخی از گفتن آن پرهیز دارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیداحمد خاتمی ائمه را منبع خوبی برای شناخت فلسفه قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: زیارت‌های عاشورا، اربعین و وارث، سه منبع بزرگ "حسین شناسی" است. 

وی در اصفهان با بیان اینکه این زیارت‌ها هدف از نهضت حسینی را الگوی تحقق حکومت دینی معرفی می‌کند، افزود: امام حسین‌(ع) می‌دانست شهید می‌شود ولی با قیام خود در روز عاشورا، الگوی تلاش برای تشکیل حکومت دینی را به جهانیان نشان داد.

عضو خبرگان رهبری، ابراز دوستی نسبت به دوستان امام حسین‌(ع) و ابراز دشمنی نسبت به دشمنان امام حسین‌(ع)را از بخش‌های مهم زیارات ائمه دانست و افزود: نمی‌شود کسی بگوید رهبر اسلامی را دوست دارم ولی در وادی ابراز برائت از فتنه‌گران، سکوت کند.

وی ادامه داد: با وجود گذشتن ۱۸ ماه از فتنه سال گذشته هنوز برخی از به‌کار بردن کلمه "فتنه" پرهیز می‌کنند، در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکنون ۵۲ بار لفظ "فتنه" را درباره حوادث سال گذشته به‌کار برده‌اند.

خاتمی گفت: لکه ننگی که فتنه‌گران در سال گذشته از خود به‌جای گذاشتند را نمی‌توان با آب زمزم هم از بین برد.

وی اضافه کرد: این هتک حرمت‌ها در اصل قرار گرفتن در جرگه یاران اموی بود و آنها نشان دادند که می‌خواهند در برابرسیدالشهدا(ع) بایستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: شما فتنه‌گران چه کاری نکردید که امویان هم انجام نداده باشند، در روز عاشورا هلهله و شادی نکردید، شعار ضدولایت فقیه سر ندادید، به نمازگزاران ظهر عاشورا حمله نکردید، آش نذری امام حسین (ع) را بر زمین نریختید!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین