کد خبر: ۱۱۶۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
با انتقاد از ورود مداحان به برخی از مسائل سیاسی

طلاهری: ما مداحان مسئول تعیین تکلیف مردم نیستیم

اگر همین مردم احساس کنند که اشتباه رای داده‌اند، رای‌شان را پس می‌گیرند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مرتضی طاهری با انتقاد از ورود مداحان به برخی از مسائل سیاسی می‌گوید: اگر بنا بود ما در این مباحث جنجالی سیاسی بیفتیم جا داشت برویم کار حزبی و سیاسی کنیم و حزب تشکیل دهیم.

به گزارش «فردا» وی که با "همشهری ماه" گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه نباید دستگاه امام حسین(ع) را خرج افراد و گروه‌ها کنیم، اظهار می‌دارد: چیزی که ما باید بدان ورود کنیم، تقویت و حمایت کنیم و مردم را به سمت و سوی آن هدایت کنیم ولایت است نه گروه‌ها و افراد سیاسی.

این مداح اهل بیت در ادامه با طرح این سوال که مگر همه مردم به نظر و دیدگاه ما عمل کرده و می‌کنند؟ می‌افزاید: اکثر مردم در انتخابات بدون توجه به نظر ما خودشان انتخاب کردند. یک روزی هم اگر همین مردم احساس کنند که اشتباه رای داده‌اند رایشان را پس می‌گیرند.

مرتضی طاهری در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه نباید افراد را عمر سعد و شمر و یزید قلمداد کرد، می‌گوید: یک روزی همین دیدگاه تند که توام با ولایت‌پذیری هم نیست در زمان امام (ره) به مراجع اهانت کرد. مراجعی که در عالم تشیع بی‌نظیر هستند. مثل مرحوم آیت‌الله العظمی خویی چند تا می‌شود پیدا کرد؟ چقدر همین افراد از جنس ما در قالب منبر و مداحی به این مرجع عظیم‌الشان اهانت کردند! امروز ما می فهمیم که آیت‌الله خویی درست تصمیم می‌گرفتند.

وی به سرانجام اینگونه اظهار نظرها اشاره کرده و می‌گوید: وقتی ما جایگاه‌مان را نشناسیم و پا فراتر از این موقعیت مان بگذاریم یک روز به مراجع اهانت می‌کنیم، خدای نکرده یک روز هم شاید آقا حرفی بگوید خلاف مشی و فهم ما شاید آن وقت هم اهانتی کنیم.

این مداح اهل بیت در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه مداحان هم مثل سایر افراد جامعه دچار اشتباه می‌شوند، اظهار می‌دارد: بارها به دوستان گفته‌ام که این راه اشتباه است. الان هم خودشان فهمیده‌اند که اشتباه بوده به همین دلیل به‌نظر می‌رسد که یک ندامت درونی در دوستان هست که چرا این کار را کردیم.

وی با انتقاد از برخی جلسات دعا و مناجات می‌گوید: ما متعلق به این ملت امام حسینی هستیم. این را بدانیم. حالا نگاه‌ها متفاوت است. جامعه یک سویه و تک نگاهی که نمی‌شود. حالا مثلا جناح اصلاح‌طلب یا چپ همه اینها دشمن اهل بیت هستند؟ اگر این باشد که اهل بیت خیلی در ایران دشمن دارند! در همان‌ها عاشق اهل بیت فراوان است. سینه زن امام حسین فراوان است. اینها را باید از دست بدهیم؟

حاج مرتضی طاهری در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه وظیفه مداحان هدایت مردم به تبعیت از ولایت فقیه است، بیان می‌دارد: مردم اگر احترامی برای ما قائل هستند به‌خاطر نوکری اهل بیت (علیهم السلام) است. ما مسئول تعیین و تکلیف برای مردم نیستیم. حواسمان نباشد ازما سوء استفاده می‌شود و بعد از آن گرفتار 4 نفر دیگر می‌شویم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۵
0
0
شيطون تو كه خودتم سياسي
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین