کد خبر: ۱۱۶۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۹

حکایت یک پادشاه انگلیسی، با 7 نامزدی در صدر فهرست گلدن گلوب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم انگلیسی «سخنرانی پادشاه» به عنوان فیلم درام روز سه‌شنبه با پیشی گرفتن از دو فیلم آمریکایی شبکه اجتماعی و مشت‌زن برای هفت جایزه آمریکایی گلدن گلوب سال ۲۰۱۱ نامزد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، دو فیلم «شبکه اجتماعی» ساخته دیوید فینچر و «مشت‌زن» ساخته دیوید ا. راسل هر یک با نامزدی برای شش جایزه در مقام دوم قرار گرفتند.
 
نام برندگان جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۱ در روز ۱۶ ژانویه، حدودا یک ماه دیگر، در هالیوود اعلام خواهد شد. 

این در حالی است که به گفته منتقدان بریتانیایی فیلم سخنرانی پادشاه به احتمال زیاد از رقبای آمریکایی خود در رشته‌های اصلی پیشی خواهد گرفت. 

فیلم سخنرانی پادشاه درباره بخشی از زندگی جرج ششم، پادشاه بریتانیا و پدر ملکه فعلی این کشور، است که به لکنت زبان دچار بود. 

در این فیلم نقش پادشاه را کالین فیرت و نقش پزشک او را جفری راش بازی می‌کند.
 
دیگر نامزدهای بریتانیایی جایزه گلدن گلوب در سال جاری عبارت‌اند از؛ کریستین بیل برای بازی در نقش دوم در فیلم مشت‌زن و اندرو گارفیلد، هنرپیشه جوان، برای بازی در نقش دوم در فیلم شبکه اجتماعی. 

گارفیلد به‌تازگی برای بازی در نقش «مرد عنکبوتی» در فیلم تازه این ابرقهرمان انتخاب شده است. نامزدهای جایزه بهترین کارگردانی عبارت‌اند از درن آرونوفسکی برای فیلم قوی سیاه، دیوید فینچر برای شبکه اجتماعی، تام هوپر برای سخنرانی پادشاه، کریستوفر نولن برای آغاز، و دیوید ا. راسل برای مشت‌زن.
 
اما جانی دپ، هنرپیشه مشهور آمریکایی، که سال پرکاری را پشت سر گذاشته نیز از نامزدی برای گلدن گلوب بی‌نصیب نماند و برای دو فیلم نامزد جایزه بازیگری در فیلم کمدی یا موزیکال شد: فیلم آلیس در سرزمین عجایب به کارگردانی تیم برتون که اوایل سال جاری اکران شد، و فیلم توریست که در آن او را برای اولین بار در کنار آنجلینا جولی خواهیم دید. 

دیگر نامزد گلدن گلوب بازیگری در نقش دوم در سال جاری مایکل داگلاس، ستاره بزرگ هالیوود، است که این روزها با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کند.
 
داگلاس برای بازی در فیلم «وال استریت: پول خواب ندارد» ساخته تازه الیور استون نامزد این جایزه شده است.
 
اما در میان هنرپیشه‌های زن نیکول کیدمن، هالی بری، و ناتالی پورتمن برای جایزه گلدن گلوب زن نقش اول در فیلم درام رقابت خواهند کرد.
 
این در حالی است که این روزها همه از بازی عالی پورتمن در فیلم «قوی سیاه» حرف می‌زنند و او را شایسته اسکار معرفی می‌کنند.
 
نامزدهای مرد بازی نقش اول در فیلم درام عبارت‌اند از کالین فیرت برای فیلم سخنرانی پادشاه، جسی آیزن‌برگ برای فیلم شبکه اجتماعی در نقش بنیان‌گذار فیس‌بوک، و مارک والبرگ برای فیلم مشت‌زن.
 
در رشته بهترین فیلم خارجی نیز پنج فیلم «بیوتیفول» از مکزیک و اسپانیا، «کنسرت» از فرانسه، «لبه» از روسیه، «من عشق هستم» از ایتالیا، و «در دنیایی بهتر» از دانمارک برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شده‌اند. 

جايزه گلدن گلوب که از سوی اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود اهدا می‌شود دومين جايزه مهم در سينمای آمريکاست و برندگان آن از زمره پراقبال‌ترين هنرمندان سينما برای دستيابی به اسکار به‌شمار می‌روند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین