کد خبر: ۱۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری؛

مراسم تودیع منوچهر متکی و معارفه علی‌اکبر صالحی فردا برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فردا با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، منوچهر متکی وزیر سابق امور خارجه تودیع و ‌علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان سرپرست این وزارتخانه معارفه می‌شود. 

این مراسم صبح شنبه 27 آذر ماه در ساختمان شماره 1 وزارت امور خارجه با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری و مدیران و معاونان وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

منوچهر متکی باسابقه‌ترین وزیر دولت احمدی‌نژاد بود که با برکناری در هنگام ماموریت کاری در سنگال به رکورد خود در این دولت پایان داد.

دکتر علی اکبر صالحی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی همزمان به عنوان سرپرست وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مشغول به‌کار خواهد شد. 

علی اکبر صالحی متولد 1328 در شهر مقدس کربلا است و به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط دارد. 

وی مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آمریکایی بیروت و دکتری را در علوم فنی و در سال ۱۹۷۷ از ام‌آی‌تی در آمریکا دریافت کرده است.

علی‌اکبر صالحی، با مرتبه علمی دانشیار، عضو هیأت علمی دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف است و بین سال‌های۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ و ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ ریاست دانشگاه صنعتی شریف را بر عهده داشت.

در کارنامه وی فعالیت به عنوان نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیده می‌شود و همچنین، وی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹، معاونت دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی را بر عهده داشته‌ است.

وی تیرماه1388 به عنوان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین