کد خبر: ۱۱۶۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶

پوتین: از آمریکایی‌ها لیبرال‌تر هستیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست‌وزیر روسیه که عملکردش در ماه‌های اخیر با اعتراض‌های فراوانی در این کشور رو‌به‌رو شده است، با حضور در برنامه زنده تلویزیونی، از رویکردهای دولت از جمله سرکوب تظاهرات خیابانی دفاع کرد. 

به گزارش یوروینوز، «ولادیمیر پوتین» در پاسخ به پرسشی درباره سرکوب‌های شدید خیابانی در مسکو، گفت: «مجبوریم که قاطعانه، تظاهرات افراطیون را متوقف کنیم و همه جامعه ما حتی مخالفان دموکرات نیز باید این مسأله را درک کنند؛ قانون باید حاکم باشد و ضمانت اجرایی داشته باشد. اصلی‌ترین موضوع دولت دقیقا آن است که ضامن منافع اکثریت باشد.» 

پرسش دیگری که نخست‌وزیر روسیه به آن پاسخ داد، موضوع اتهام‌های جدید «میخائیل خودورکوفسکی»، مدیر سابق شرکت نفت «یوکاس» بود. 

پوتین در این‌باره گفت: «همه شما این جمله از یک فیلم مشهور را شنیده‌اید که می‌گوید دزد باید در زندان بماند. دادگاه تشخیص داده است که وی مرتکب اختلاس شده و گناه‌کار است.» 

نخست‌وزیر روسیه با یادآوری این‌که «برنارد مدوف»، از مدیران مالی معروف آمریکا به جرم مشابه خودورکوفسکی زندانی است، گفت: «وی با همین جرم در آمریکا به 150 سال زندان محکوم شده است؛ می‌توان نتیجه گرفت که دولت روسیه از دولت آمریکا لیبرال‌تر است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین