کد خبر: ۱۱۶۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۴

استقبال گسترده از بازی کامپیوتری «ویکی‌لیکس»

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بازی کامپیوتری که بر اساس ماجراهای بحث برانگیز مربوط به وب‌سایت افشاگر «ویکی‌لیکس» طراحی شده از لحظه ورود به بازار با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی ان ان»، در این بازی هر یک از بازیکنان با ایفای نقش «جولیان آسانژ» بنیان گذار و موسس «ویکی لیکس» که اکنون شهرت فراوانی پیدا کرده، در پشت میز کار باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید پنهان می‌شوند.
 
بازیکنان با استفاده از ماوس کامپیوتر باید کاراکتر جولین آسانژ را به شکلی تغییر دهند تا بتواند مدارک و اسناد محرمانه را با استفاده از یک «یو اس بی فلش مموری» یا کارت حافظه سیار از کامپیوتر باراک اوباما استخراج کرده و به شکل پنهانی از محل فرار کند. 

بازیکنانی که در این رقابت شکست بخورند، ابتدا صدای ریاست جمهوری را خواهند شنید که کشف توطئه و شکست وی را اعلام کرده و سپس یک گزارش ساختگی در مورد تلاش ناموفق این بازیکن در روزنامه‌های مجازی این بازی چاپ می‌شود.
 
به گزارش سی ان ان، تاکنون بیش از یک میلیون نفر از وب‌سایت بازی کامپیوتری «ویکی‌لیکس» بازدید کرده‌اند.
 
این بازی کامپیوتری که توسط «سباستین موییز» طراحی شده، چند روز پیش روی اینترنت قرار گرفت. 

سی ان ان یادآوری می‌کند که طراحان و عرضه‌کنندگان بازی‌های کامپیوتری در سال‌های اخیر از موضوعات خبری داغ برای طراحی بازی‌های جدید استفاده کرده و با سرعت کم‌سابقه‌ای این بازی‌ها را به بازار عرضه می‌کنند.
 
از جمله این موارد می‌توان به بازی‌های کامپیوتری اشاره کرد که از موضوعات خبری داغی مثل «رسوایی جنسی تایگر وودز» قهرمان گلف، عملیات نجات یک ناخدای آمریکایی از اسارت دزدان دریایی در سومالی و عملیات نجات معدنچیان گرفتار در معدنی در جنوب شیلی الهام گرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین