کد خبر: ۱۱۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱

تاسوعا و عاشورا در سواحل ترکیه و تایلند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیعه آنلاین نوشت: بررسی‌های انجام شده توسط خبرنگار ما نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد از پروازها به مقصد شهرهایی همچون آنتالیا و تایلند و برخی دیگر شهرهای جهان در أیام ماه محرم الحرام و به ویژه در أیام پایانی آن که تعطیل رسمی بود، به طور کامل پر بوده است. 

آژانس‌های مسافرتی با ارائه پیشنهادات و قیمت های به اصطلاح مناسب و طلایی، تأثیر به‌سزایی در تحریک و کشاندن مسافران به این مناطق در این أیام ایفا کرده‌اند. 

در همین حال چندی پیش نیز خبری تحت عنوان "به نام کربلا، به سوی پاتایا!" در این پایگاه خبری منتشر شد و در آن آمده بود: برخی از آژانس‌های مسافرتی تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی و گردشگردی، به "وام‌فروشی" از سهمیه تخصیص داده شده برای زائران کربلای معلا اقدام ورزیده‌اند، البته نه برای انجام سفر زیارتی به کربلا بلکه برای سفر سیاحتی به کشورهای شرق آسیا مانند تایلند، سنگاپور، مالزی و غیره. 

این "وام‌فروشی" در اصل یک نوع کلاه برداری است که از طریق رد و بدل کردن چند کاغذ و رسید انجام می‌گیرد. در واقع سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به آژانس های مسافرتی، مجوزی داده تا نسبت به انعقاد قرار داد با یکی از موسسات مالی و اعتباری اقدام نمایند تا در قبال معرفی زوار عتبات عالیات به این موسسه مالی و اعتباری، وامی با بهره‌ای کم جهت زیارت به این زوار داده شود، اما این آژانس‌های مسافرتی اقدام به پخش و فروش برگه‌های معرفی وام خود تحت عنوان حواله سفر می‌نمایند و در این میان از هر مسافر حدود دو میلیون و چهارصد هزار ریال سود وام دریافت می‌شود. 

شایان ذکر است علاوه بر آژانس‌های مسافرتی که سود وام خود را دریافت می‌کنند، موسسات مالی و اعتباری نیز با فروش برگه‌های مخصوص وام، دو میلیون و چهارصد هزار ریال بدست می‌آورند و از نام کربلا و اعتبار عتبات عالیات برای راهی کردن مسافران به کشورهای شرق آسیا اقدام می‌نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین