کد خبر: ۱۱۶۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷

رزمایش جدید کره‌جنوبی به‌زودی آغاز می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی اعلام کرد که ارتش این کشور در چند ساعت آینده مانور نظامی در جزیره‌ای در نزدیک کره‌شمالی را آغاز می‌کند. 

به گزارش رویترز، یکی از مقام‌های وزارت دفاع کره‌جنوبی گفت که تصمیم ارتش این کشور برای برگزاری رزمایش نظامی همچنان به قوت خود باقی است. 

وی گفت: هیچ طرحی برای لغو این رزمایش وجود ندارد؛ مسئله‌ای که ما تحت نظر داریم وضعیت آب و هوا است.پیونگ‌یانگ اعلام کرده است که در صورت برگزاری این رزمایش، ضربه دفاعی غیرقابل پیش‌بینی به کره‌جنوبی خواهد زد که مرگ‌بارتر از گلوله‌باران جزیره یون‌پیونگ خواهد بود. 

در این درگیری در ماه گذشته میلادی دو نظامی و دو غیرنظامی کشته شدند. 

از طرف دیگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای گفت‌وگو درباره تشدید تنش در شبه جزیره کره نشستی اضطراری تشکیل داده بود، به توافقی نرسید. 

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، پس از هشت ساعت گفت‌وگو در شورای امنیت از کره‌جنوبی خواست که رزمایش خود را لغو کند. 

وی گفت: در شرایط کنونی بهتر است که این رزمایش انجام نشود.وی افزود که سازمان ملل متحد نتوانسته است به توافقی برای حل این بحران برسد، اما مذاکره بین قدرت‌های بزرگ ادامه خواهد یافت. 

چین و روسیه مصرانه از کره‌جنوبی می‌خواهند این رزمایش را متوقف کند اما آمریکا می‌گوید که متحدش حق دارد اطمینان حاصل کند که در برابر تحریکات مستمر آمادگی لازم را دارد.سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز گفت بعید است که اختلافات موجود بر طرف شود. 

روسیه که برگزاری این گفت‌وگوها را پیشنهاد داده است، می‌گوید که خواستار آن است که سازمان ملل «علائم لزوم خویشتن‌داری را برای هر دو کره بفرستد. 

همچنین بیل ریچاردسون، فرماندار ایالت نیومکزیکو که به طور غیررسمی به پیونگ‌یانگ سفر کرده است چند دیدار با مقام‌های ارشد این کشور انجام داد. 

وی به پایگاه خبری سی‌ان‌ان گفت که وضعیت بسیار متشنج است و آن را وضعیت بحرانی خواند. ریچاردسون پس از دیدار با ژنرال پاک ریم سو، فرمانده نیروهای کره‌شمالی در طول مرز با جنوب اظهارنظر می‌کرد. وی گفت که این دیدار بسیار سخت بود اما پیشرفت‌هایی به دست آمد. 

وی که در پیونگ‌یانگ صحبت می‌کرد، گفت: آنها تاکید کردند که واکنش نشان خواهند داد اما در همین حال امیدوارند که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اوضاع را آرام کند. کاملا پیدا بود که آنها خیلی از انجام بالقوه این رزمایش ناراحت هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین