کد خبر: ۱۱۶۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۱

زن سرایدار مغازه مانتوفروشی را به آتش کشید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زن جوان برای تلافی کردن و به بهانه انتقام‌گیری، مغازه مانتوفروشی را به آتش کشید.

در ساعت 18:15 روز 17 آذر امسال مأموران کلانتری 105 سنایی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان یک فقره آتش‌سوزی در یک مغازه مانتوفروشی در خیابان ولی‌عصر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، با حضور تیم آتش‌نشانی و پایان عملیات اطفای حریق، بنا بر اعلام نظریه کارشناسی سازمان آتش‌نشانی درباره عمدی بودن آتش سوزی، پرونده‌ای با موضوع "حریق عمدی " در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 6 تهران تشکیل شد؛ با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور مقام قضایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در حدود ساعت 18:30 از طریق تماس پرسنل فروشگاه اطلاع پیدا کردم که فروشگاه دچار حریق شده و در حال سوختن است؛ بلافاصله به محل مراجعه و پرسنل آتش‌نشانی را در حال اطفای حریق مشاهده کردم؛ پس از خاموش شدن آتش و در حالیکه مقداری از دود و گازهای حاصل از آتش‌سوزی کمتر شده بود به اتفاق مأموران وارد فروشگاه شده و مشاهده کردم که کلیه اموال و لباس‌های موجود در مغازه به طور کامل از بین رفته است.

کارآگاهان اداره شانزدهم در تحقیقات پلیسی و میدانی خود، با مراجعه به مغازه مانتوفروشی طعمه حریق اطلاع پیدا کردند که این مغازه مجهز به دوربین‌های مداربسته است؛ بلافاصله کارآگاهان تصاویر مربوط به روز آتش‌سوزی را مورد بررسی قرار دادند.

در بررسی انجام شده از تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مستقر در داخل مغازه مانتوفروشی، کارآگاهان به تصویر زنی حدوداً 50 ساله رسیدند که در حال به آتش کشیدن مانتو فروشی بود؛ تصاویر بدست آمده نشان می‌داد که این زن در ساعت 18:00 وارد مغازه مانتوفروشی شده و پس از به آتش کشیدن یک عدد مانتو، آنرا بر روی قفسه لباس‌ها انداخته و قبل از آنکه کسی متوجه اقدام او شود از مانتوفروشی خارج شده است.

با شناسایی عامل آتش‌سوزی، بلافاصله چهره این زن میانسال به کارکنان مغازه مانتوفروشی و مالباخته نشان داده شد و تمامی آنها به اتفاق وی را به هویت "مریم" مورد شناسایی قرار دادند.

مالباخته پس از شناسایی "مریم"، به کارآگاهان گفت: این خانم از مدتی پیش به مجتمع تجاری جنب مغازه من مراجعه و عنوان داشته است که به دنبال کار می‌گردد و برای همین با نظر هیأت مدیره مجتمع به عنوان "سرایه‌دار" به کار گرفته شد و پس از تعطیل شدن مجتمع اقدام به تمیز کردن طبقات داخل پاساژ می‌کرد.

مالباخته در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از گذشت مدتی، از طریق مدیریت مجتمع اطلاع پیدا کردم که این خانم مکان مشخصی را برای گذراندن شب ندارد و مجبور است قسمتی از حقوق خود را صرف هزینه کرایه محل استراحت کند؛ به همین علت و پس از اعلام رضایت مدیریت پاساژ از نحوه کار این خانم، تصمیم گرفتم تا اتاق کوچکی را که در طبقه بالای مجتمع خریداری کرده و استفاده‌ای از آن نداشتم را در اختیار او قرار دهم تا به این طریق کمکی به او شده باشد و به هیچ عنوان تصور نمی‌کردم که روزی این خانم اقدام به آتش زدن مغازه من کند.

با شناسایی عامل آتش‌سوزی، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت این خانم در طبقه بالای مجتمع تجاری جنب فروشگاه محل آتش سوزی رفته و او را در تاریخ 23 آذر دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم پس از مشاهده تصاویر لحظه به آتش کشیدن مغازه لب به اعتراف گشود و درباره علت و انگیزه خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 17:00 روز حادثه با فروشنده یکی از مغازه‌های داخل مجتمع درگیری لفظی پیدا کرده بودم که در همین زمان مدیریت مجتمع متوجه موضوع شد؛ در حالیکه من درباره علت درگیری با فروشنده مغازه، به مدیر مجتمع توضیح می‌دادم ناگهان چند نفر از فروشندگان مغازه مانتوفروشی مالباخته با دخالت بی‌موردشان، مرا به عنوان مقصر اصلی درگیری معرفی کردند.

وی ادامه داد: من که از دخالت آنها بسیار عصبانی شده بودم تصمیم گرفتم تا دخالت آنها را تلافی کنم و برای همین بدون آنکه متوجه داخل شدنم به مغازه مانتوفروشی بشوند خودم را به یکی از قفسه‌های لباس انتهای مغازه رساندم. تصمیم داشتم تا بوسیله آتش زدن چند مانتو کاری کنم خسارت مانتوها به گردن آنها انداخته و آنها مجبور به پرداخت پول مانتوها بشوند و اصلاً تصور نمی‌کردم که این کار باعث به آتش کشیده شدن تمام مغازه مالباخته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین