کد خبر: ۱۱۶۹۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۱

‌اژه‌ای: نوری‌زاد اعتصاب غذا کرده بود / هیچ روزنامه‌نگاری به‌خاطر روزنامه‌نگار بودن بازداشت نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: سخنگوی دستگاه قضایی در نشست خبری این هفته خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه اتهاماتی متوجه معاون اول رییس جمهور است گفت که وی باید به این اتهامات پاسخ دهد. او هم‌چنین درباره‌ی آخرین وضعیت "محمد نوری‌زاد"، اعتصاب غذای نامبرده را تایید کرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اعلام کرد: همان طور که پیش از این اعلام کردیم قوه قضائیه در دوره جدید در برخورد با کسانی که مخل امنیت هستند و موجب بی‌نظمی در جامعه می‌شوند، اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است که برخی از آنها عملیاتی شده و برخی دیگر در حال اجرا است. 

نگه‌داری اخلال‌گران امنیت جامعه فرق خواهد کرد 

وی افزود: در این راستا آیین‌نامه مربوط به کسانی که مخل امنیت جامعه می‌شوند مانند جرایم تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و... درمورد مرخصی و چگونگی استفاده از عفو و آزادی مشروط و همچنین محل نگهداری مورد اصلاح قرار گرفت و مقرر شد نگهداری این افراد مانند سایر زندانیان نباشد. 

ستاد پیگیری پرونده‌های مخل امنیت اجتماعی تشکیل می‌شود 

محسنی اژه‌ای ادامه داد: همچنین اخیرا اقدام کارشناسی بسیار سنگینی صورت گرفت و منجر به تدوین آئین‌نامه‌ای شد که اخیرا توسط رییس قوه قضاییه امضا و ابلاغ شد و از همین هفته اجرا می‌شود. متهمانی که دارای این‌گونه جرایم هستند هنگامی که بازداشت می‌شوند در کنار سایر زندانیان قرار نمی‌گیرند و این افراد خطرناک و مخل امنیت اجتماعی در بازداشتگاه ویژه نگهداری خواهند شد. همچنین رییس قوه قضاییه به بنده دستور داده بودند که در مواردی مستقیما وارد شده و موضوع را پیگیری کنم. دیروز مصوب شد که ستادی برای پیگیری پرونده‌هایی که سبب خدشه‌دار شدن آرامش و امنیت مردم می‌شود تشکیل شود و انشاءالله این ستاد در این هفته یا اوایل هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد. از مردم می‌خواهیم که در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به ما منتقل کنند که توسط ستاد مورد پیگیری قرار گیرد. 

11 تروریست در بلوچستان اعدام شدند 

سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد: یازده نفر که طی یکی دو سال اخیر در سیستان و بلوچستان اقدامات تروریستی انجام داده و حدود 47 نفر از هموطنان‌مان را در این استان اعم از شیعه و سنی، زن و مرد، پیر و جوان را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر را مجروح و معلول کرده بودند صبح امروز اعدام شدند. این افراد بیش از 300 کیلو مواد منفجره را وارد کشور کرده و بخشی از آن را مورد استفاده قرار داده بودند. از این افراد سلاح‌های مختلفی اعم از کمری، کوتاه و بلند کشف و ضبط شد. 

وی ادامه داد: در نمونه دیگری شروری در کرمان که چندین سال تحت تعقیب بود و اقدام به آدم‌ربایی، توزیع موادمخدر و تهدید با سلاح گرم و سرد کرده بود با کمک نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شد. همچنین در قزوین نیز مکانی که محل فساد و شرارت بود شناسایی شد و با هماهنگی نهادهای ذیربط افرادی شناسایی و دستگیر شدند. 

تشریح بخش‌هایی از قانون اصلاح قانون مواد مخدر 

محسنی اژه‌ای با اشاره به اصلاح قانون موادمخدر اظهار کرد: یکی از موارد اصلاح این است که مواد روانگردان صنعتی غیردارویی به فهرست مواد مخدر ضمیمه شد. بنابراین کسانی که مواد روانگردان صنعتی غیردارویی را تولید، توزیع، وارد، صادر یا نگهداری کنند مجرم هستند و مجازات خواهند شد. 

وی یادآور شد: در ماده اصلاحی دیگر برای کسانی که افرادی را برای مواد مخدر و روانگردان اجیر می‌کنند یا به اجبار او را وارد فعالیت در این زمینه می‌کنند یا کسانی که به زور مواد مخدر را به فرد دیگری تزریق کنند، مجازات سنگینی پیش بینی شده است. همچنین پیش‌بینی شده اگر فرد یا افرادی در زمینه مواد مخدر فعالیت می‌کنند علاوه بر اینکه ممنوع‌الخروج می‌شوند گذرنامه به آنها نیز داده نمی‌شود. 

معاون اول رییس‌جمهوری متهم است 

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه یک نماینده مجلس در رابطه با مبارزه با مفاسد اقتصادی از اشخاص بلندپایه دولتی نام برده است آیا در این زمینه اقداماتی انجام شده است یا خیر؟ گفت: در 9 ماه گذشته 187 پرونده اقتصادی رسیدگی شده که منجر به صدور حکم قطعی شده و این پرونده‌ها به حبس، رد مال و جزای نقدی منجر شده‌اند. 

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: قوه قضاییه در این زمینه مصمم است گزارشاتی که از مراجع ذی‌ربط ، ‌مردم و سازمان بازرسی کل کشور می‌رسد بدون هیچ تبعیضی دنبال کند اما ما این معذوریت را داریم که نمی‌توانیم قبل از قطعی شدن حکم اسامی را اعلام کنیم. 

این خبرنگار مجددا پرسید «منظور من شخص معاون اول بود رییس جمهور که یک نماینده مجلس از وی نام برده است، همچنین سایتی که اسامی مفسدان اقتصادی درآن منتشر می‌شود (قسط) دو هفته‌ای است که به روز نمی‌شود»، سخنگوی قوه قضاییه پاسخ داد: در مورد معاون اول اتهام متوجه ایشان است ولی این اتهام باید رسیدگی شود تا ببینیم منجر به محکومیت یا تبرئه ایشان می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اظهارات سایر متهمان، اتهام متوجه ایشان هست ولی اینکه این اتهام ثابت بشود یا نه باید در جریان دفاعیات ایشان قرار بگیریم. 

برخورد دوگانه نداریم 

خبرنگاری پرسید شاهد برخورد دوگانه از سوی دستگاه قضایی در مورد منتقدان این قوه هستیم مثلا یک آقایی انتقاداتی کرد‌ و واکنشی نشان داده نشد ولی هنگامی که حسین قدیانی انتقاد کرد با واکنش شدید دستگاه قضایی مواجه شد که محسنی اژه‌ای پاسخ داد: برخورد دوگانه نسبت به کسانی که به قوه مجریه توهینی داشته باشند صورت نمی‌گیرد. خواهش می‌کنم به احکامی که در سال 88 و عمدتا در سال 89 صادر شده است مراجعه کنید این احکام عمدتا قطعی شده‌اند و بیانگر تعداد افرادی هستند که به رییس‌جمهور توهین کرده‌اند و حکم آنها قطعی شده است. 

وی ادامه داد: در برخی از این موارد خود ریاست جمهوری شکایتی نکرده یا حتی گفته شاکی نیستم اما مدعی‌العموم از این جهت که به رییس‌جمهور به عنوان رییس‌جمهور توهین شده وارد شده و کیفرخواست علیه این افراد صادر کرده است. 

تخریب و تضعیف قوا به‌نفع چه کسی است؟ 

وی ادامه داد: دادستانی در موارد کثیری که نسبت به مقامات اجرایی و ریاست جمهوری شکایات خصوصی مطرح نشده خود وارد شده و پرونده مربوطه با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته و جرم برخی از آنها اثبات شده و برخی نیز ممکن است در دفاعی که کرده‌اند جرم آنها ثابت نشده باشد.
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در مواردی که خود قوه مجریه شکایت کرده است برخی پرونده‌ها منجر به محکومیت و برخی در حال رسیدگی است افزود: اینکه نسبت به این موارد اقدام نشده صحیح نیست. فردی که نام بردید احضار شده اما در ایران نبوده است. ایشان هم باید بیاید و از خود دفاع کند. 

محسنی اژه‌ای با خاطرنشان کردن اینکه دستگاه قضایی از انتقاد سازنده استقبال می‌کند، گفت: اعتقاد داریم بدون انتقاد سازنده دستگاه قضایی نمی‌تواند در بسیاری از کارهایش موفق باشد پس ما از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: اما اگر چنانچه کسی بیاید و قوه قضاییه، قوه مجریه، قوه مقننه یا هر نهادی از نظام را تخریب و تضعیف کند این کار به نفع چه کسی است؟ اگر قوه قضاییه را تضعیف کردیم و آن را تحت فشار قرار دادیم آیا قوه قضاییه می‌تواند وظیفه خود را انجام دهد؟ اگر قوه قضاییه مستقل و قوی نباشد آیا می‌تواند در موضوعات مختلف قوی عمل کند آیا مردم از این قوه انتظار ندارند؟ 

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اگر قوه قضاییه بخواهد براساس وظیفه قانونی‌اش عمل کند باید مقتدر، ‌مستقل، سریع‌العمل و قوی باشد، اظهار کرد: دستگاه قضایی ادعا ندارد هیچ عیب و نقصی در کارش نیست چنانچه فکر نمی‌کنم قوه مجریه نیز چنین ادعایی کند، حتما دستگاه قضایی نیز از عیب و نقص مبرا نیست. 

حسین قدیانی، حزب‌اللهی، دلسوز و اهل قلم است 

وی با اشاره به نامه حسین قدیانی گفت: در این نامه چند مساله مطرح شده است من نویسنده این نامه را نمی‌شناختم اما در مورد ایشان موارد خوبی شنیده بودم که ایشان حزب‌اللهی، دلسوز و اهل قلم است اما اگر یک آدم خوب، ‌حزب‌اللهی، بسیجی و یا یک فرد در یک نهاد کار خلافی کرد آیا نباید تعقیب شود؟ اگر کسی سابقه خوبی داشته باشد ممکن است قانونگذار در مواردی تخفیف در نظر بگیرد ولی به این معنا نیست که اصلا اقدام نکنیم. 

وی افزود: در این نامه لیستی ردیف شده است که چرا قوه قضاییه این افراد را اعدام نمی‌کند و از مضمون نامه چنین بر می‌آید که اگر نکند خودمان اقدام می‌کنیم. همه ما باید ملتزم به قانون باشیم و این به نفع همه است. 

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در این نامه عتاب و خطاب سنگینی نسبت به قوه قضاییه مطرح شده به طرح این سوال پرداخت که چه کسی از این عبارت‌ها استفاده می‌کند؟ و افزود: آیا واقعا افرادی که ایشان گفته فتنه‌گرند که هستند و درست است و سران فتنه‌ای که مطرح کرده است که آن هم درست است و بارها از طرف قوه قضاییه مطرح شده که باید به جرم آنها رسیدگی شود، ایشان می‌گوید اگر قوه قضاییه این موارد را انجام نداده می‌خواهد به نوعی با آنها همراهی کند آیا این جفا نیست؟ 

اژه‌ای با اشاره به بخش دیگری از مضمون نامه حسین قدیانی که گفته است قانون اساسی من وصیت نامه پدرم است عنوان کرد: آیا این حرف صحیح است ؟ این بصیرت است؟ این دلسوزی است؟ آیا اینکه تشویق کنیم افراد خلاف قانون دست به اقداماتی بزنند صحیح است؟
وی با بیان اینکه این نامه یک انتقاد به یک فرد نیست افزود: اگر نسبت به فردی که در مظان یک اتهام است چنین فضاسازی ایجاد شود قوه قضاییه نه نسبت به این فرد و نه نسبت به افراد دیگر قدرت رسیدگی نخواهد داشت. قوه قضاییه از انتقاد استقبال می‌کند و بر اجرای قانون مصر است اما تفاوتی در مورد کسی که در مظان اتهام است قائل نمی‌شود. 

هدفمندکردن یارانه‌ها امر لازم و مهمی است 

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که در مورد اقدامات دستگاه قضایی در خصوص هدفمندی یارانه‌ها پرسید، گفت: هدفمندکردن یارانه‌ها امر لازم و مهمی است که نیاز به همکاری همه و به طور خاص مردم عزیزمان دارد. 

وی خاطرنشان کرد: مردم تا الان همکاری کرده‌اند امیدواریم با همکاری همه مسوولان،‌ نهادها، قوه قضاییه و قوه مجریه هیچ مشکلی پیش نیاید و اگر افراد سودجویی بخواهند سوءاستفاده کنند تمهیداتی اندیشیده شده و یقینا با افراد سودجو برخورد لازم صورت می‌گیرد. 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگر همین خبرنگار که در صورت امکان برخی از این تمهیدات را بیان کنید، گفت: دولت، وزارت بازرگانی و تعزیرات اقدامات خود را انجام داده‌اند دولت و قوه قضاییه جلسات مشترک و کمیسیون مشترک تشکیل داده‌اند و هماهنگی لازم میان دادسراها، فرمانداری‌ها و استانداری صورت گرفته که اگر نیاز باشد دستگاه قضایی وارد شود کاملا بین قوه مجریه و قوه قضاییه هماهنگی وجود دارد. 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید عده‌ای از دانشجویان ایرانی در لندن به افزایش شهریه اعتراض کرده‌اند و دولت انگلستان به وسیله پلیس آنها را مجروح کرده آیا دولت ایران برای دفاع از حقوق این دانشجویان به محاکم بین‌المللی شکایت می‌کند یا خیر؟ گفت: ما در امور داخلی دیگران دخالت نمی‌کنیم اما شما این نکته را به حق گفتید. 

وی افزود: کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند و دیگران را تحت فشار سیاسی قرار می‌دهند و متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند چه دفاعی دارند؟ جمهوری اسلامی ایران این سوال را دارد که شما نهادهای بین‌المللی و مدعی حقوق بشر چه واکنشی در خصوص این مسائل دارید؟ 

محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات ستاد حقوق بشر ایران دراین زمینه افزود: این ستاد تاسف خود را در این رابطه اعلام کرده و از سازمان‌های بین‌المللی خواسته نسبت به این مساله واکنش نشان دهند. 

اگر کمیته ملی المپیک تخلف کرده بررسی می‌شود 

خبرنگاری پرسید قبل از بازی‌های گوانگجو کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود کسانی که در بانک حساب باز کنند و کارت هواداری تیم ملی را بگیرند به بازی‌های گوانگجو اعزام خواهند شد اما این اتفاق نیفتد و شائبه ‌کلاهبرداری وجود دارد نظر دادستان کل دراین زمینه چیست؟ که محسنی اژه‌ای گفت:‌ مطالبی که در این زمینه دارید ارائه دهید تا بررسی کنند. 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به پرسش دیگری درباره‌ی صحبت‌های اخیر رییس قوه قضاییه مبنی‌بر ردگیری یک جریان انحرافی و فاسد و اقدامات دستگاه قضایی در این خصوص گفت: اکنون توضیح بیشتری در این زمینه ندارم. سرنخ‌هایی که وجود دارد مطالبی گفته‌اند که توسط مراجع ذی‌ربط با مفاسد مالی که سازمان بازرسی کل کشور است و مسائل امنیتی که سیستم اطلاعاتی و امنیتی است پیگیری می‌شود. هرجا مراجع خاص خود را دارد. 

ادامه بررسی موضوع کامیون‌های هوو 

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که اخیرا پلیس راهور اعلام کرده است که کامیون‌های هوو با نام دیگری وارد می‌شوند آیا به این موضوع رسیدگی می‌کنید یا خیر؟ گفت: این موضوع تازه مطرح شده. نمایندگان هم به این مساله وارد شدند. من هم این موضوع را به همان معاونی که موضوع اصلی کامیون‌های هوو را پیگیری می‌کرد، ارجاع دادم اما فعلا نمی‌توانم اظهارنظری در مورد اینکه این کامیون‌ها استاندارد هستند یا خیر داشته باشم. 

خبرنگار دیگری پرسید محاکمات علنی دادگاه‌ها با گرفتن مجوز از روابط عمومی قوه قضاییه می‌تواند در حضور خبرنگاران صورت گیرد اما با این حال روابط عمومی به روزنامه ایران مجوز نمی‌دهد.
 
محسنی اژه‌ای پاسخ داد: این‌طور نیست. دستورالعملی برای سازماندهی چگونگی تهیه فیلم و خبر برای مراکز استانی و واحد قضایی ابلاغ شده که در مورد کسی تفاوت نمی‌کند. 

خبرنگار دیگری سوال کرد دستگاه قضایی در سال‌های اخیر در بحث مفاسد اقتصادی و اجتماعی ورود خوبی داشته است و به پرونده‌هایی که برای افکار عمومی مهم است وارد شده اما چرا نسبت به پرونده‌هایی که یک پای آن دشمنان هستند ورود نمی‌کند مثلا ترور دو دانشمند هسته‌‌ای که سایت بی‌بی‌سی سریعا از آن حمایت می‌کند. آیا امکان ندارد که تمامی فعالیت‌هایی که در خصوص پیگیری این ترور انجام می‌شود یک کاسه شود؟ 

محسنی اژه‌ای گفت: این پیشنهاد، پیشنهاد خوبی است که مجموعه هماهنگی از وزارت خارجه و قوه قضاییه برای پیگیری مسائلی که مربوط به دعاوی خارجی می‌شود اقدام کنند اما بدانید که کانال رسمی این قضایا وزارت امور خارجه است در حالی که کار این وزارتخانه نافی مسئولیت دیگران نیست. 

وی در ادامه به فعالیت‌های ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در این رابطه اشاره کرد و گفت: حتی این ستاد هم باید از مرجع وزارت امور خارجه اقدام کند اما پیشنهادی که مطرح شد پیشنهاد خوبی است. 

سخنگوی دستگاه قضایی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص بازداشت چند تن از روزنامه‌نگاران گفت: باید توجه داشت که هیچ زمانی فرد یا افرادی به دلیل روزنامه‌نگار بودن بازداشت نمی‌شوند ولی اگر مرتکب جرمی شوند قطعا تحت تعقیب قرار می‌گیرند. البته بر اساس قانون مطبوعات اگر صاحب نشریه‌ای دارای اتهاماتی باشد، مدیر مسئول باید پاسخگو باشد و ممکن است علاوه بر مدیر مسئول، کسانی که در تهیه، تنظیم و انعکاس خبر شرکت داشتند نیز تحت تعقیب قرار گیرند اما ممکن است فرد خبرنگاری باشد ولی اتهامش چیز دیگری باشد. 

محسنی اژه‌ای خطاب به خبرنگار سوال کننده گفت: اگر سوال‌تان را به طور صریح‌ بیان کنید شاید بتوانم توضیحات بیشتری دهم. 

خبرنگار دیگری با اشاره به اظهارات اخیر رییس قوه قضاییه مبنی بر اینکه ما سران فتنه را مجرم می‌دانیم و آنها قطعا محاکمه خواهند شد، گفت، چرا با گذشت یک سال هنوز با سران فتنه برخورد نشده است ولی درخصوص افرادی مانند حسین قدیانی اینگونه برخورد می‌شود؟ که محسنی اژه‌ای در پاسخ گفت: افرادی که در فتنه سال گذشته دخالت کرده، ظلم بزرگی به نظام و مردم روا داشتند و سران آنها نیز که اطلاعیه می‌دهند، مجرم هستند و باید تعقیب و مجازات شوند. این‌طور نیست که این افراد تحت تعقیب قرار نگیرند ولی کسانی که دارای اتهامات سبک‌تری هستند مجازات شوند. نسبت به بعضی از افراد باید اقتضائات سیاست نظام را مورد لحاظ قرار داد البته منظور من اقتضائات دستگاه قضایی نیست. اگر سیاست نظام اقتضا کرد که این افراد امروز محاکمه شوند من اجازه نمی‌دهم که این امر به فردا موکول شود و از دادستان تهران نیز می‌خواهم که با آنها برخورد کند ولی سیاست نظام باید این اقتضا را داشته باشد که اکنون این‌گونه نیست. 

محسنی اژه‌ای با ارائه توضیحات بیشتری درخصوص 11 نفری که اقدامات تروریستی انجام می‌دادند و حکم‌شان امروز صبح به اجرا گذاشته شد، گفت: غیر از اقدامات تروریستی در دو نوبت از این افراد حدود 1000 کیلو تریاک کشف و ضبط شد و پولی که از این طریق به‌دست می‌آوردند را در راستای اقدامات تروریستی مورد استفاده قرار می‌دادند. 

اژه‌ای یادآور شد: تروریست‌هایی که اخیرا در چابهار اقدام کردند مواد منفجره خود را در قالب قاچاق مواد مخدر وارد کرده بودند. 

قطع کامل دست کارچاق‌کن‌ها نیاز به همکاری مردم دارد 

خبرنگار دیگری با اشاره به قوانین در خصوص سلاح سرد و همچنین کارچاق‌کن‌ها از سخنگوی دستگاه قضایی خواستار توضیح شد که وی گفت: درباره افرادی که با سلاح سرد ایجاد نامنی می‌کنند و همچنین کارچاق‌کن‌ها و افرادی که قصد اعمال نفوذ دارند باید گفت که ما در این موارد ادعا نداریم که قوانین شفاف و کامل است البته باید توجه داشت وسایلی که امروزه پیدا شده پیش از این نبوده است و ممکن است بعضی از این وسایل از نظر کارشناسان چند منظوره باشد. 

محسنی اژه‌ای تاکید کرد: بیش از اینکه نیاز به اصلاح قانون داشته باشیم به اجرای صحیح قوانین نیازمند هستیم اما در اینکه باید هر چند سال یک‌بار قوانین مورد بازنگری قرار گیرد شکی وجود ندارد و در عین حال باید توجه داشت که قانون نباید بیش از اندازه دستخوش تغییر شود. 

وی به عنوان جرایم سازمان یافته در قانون اشاره کرد و گفت: در قوانین جز در یک مورد، قانون دیگری تحت عنوان جرایم سازمان یافته نداریم بنابراین خلاء قانونی در این زمینه احساس می‌شود و در این راستا باید به این نکته توجه داشت که سازمان یافته یعنی چه و دارای چه شرایطی است. درخصوص افرادی که کارچاق‌کنی کرده یا با جعل عنوان سوء استفاده‌هایی می‌کنند از مردم درخواست می‌کنیم که در صورت مشاهده موارد را به ما اطلاع دهند. به عنوان مثال در این زمینه فردی در جایی حضور یافته و خود را پسر رییس سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرده و در نهایت اقدام به اخاذی کرده است. قطع کامل دست کارچاق‌کن‌ها نیاز به همکاری مردم دارد. 

محسنی اژه‌ای درخصوص تعداد و اسامی افرادی که در رابطه با چاپ و انتشار متن کامل دفاعیه مدیر مسوول روزنامه ایران در دادگاه تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرد. 

نوری زاد اعتصاب غذا کرده بود 

سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص وضعیت "محمد نوری‌زاد" اظهار کرد: اینکه وی اعتصاب غذا کرده، درست بود اما شنیده‌ام که با وی صحبت شده و او اعتصاب غذا را شکسته است اما اکنون خبر ندارم که همچنان در اعتصاب غذا است یا نه. افرادی که در زندان به‌سر می‌برند باید به ضوابط عمل کنند. اعتصاب غذا اگر برای وضعیت جسمانی فرد مضر باشد کار درستی نیست و انشاءالله که همه افراد طبق ضوابط زندان عمل کنند و احیانا اگر کسی نیازمند پزشک باشد مورد مداوا نیز قرار خواهد گرفت. 

برخلاف جلسات پیشین سخنگوی دستگاه قضایی که همه خبرنگاران سوالات خود را مطرح می‌کردند در این جلسه عنوان شد که به دلیل حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه‌ای دیگر، خبرنگارانی که موفق به طرح سوال نشده‌اند، در نشست دیگری که به‌زودی برگزار خواهد شد سوالات خود را طرح کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین