کد خبر: ۱۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۲

برترین ورزشکاران آلمان در سال 2010

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سباستین وتل، قهرمان جهان در فرمول یک به عنوان برترین ورزشکار مرد و ماریا ریش به عنوان برترین ورزشکار زن آلمان در سال 2010 برگزیده شدند. همچنین تیم ملی فوتبال مردان آلمان عنوان برترین تیم سال را در این کشور از آن خود کرد. 

به گزارش دویچه‌وله، اسامی برترین ورزشکاران آلمان در سال 2010 میلادی اعلام شد. عنوان برترین ورزشکار مرد سال به سباستین وتل اهدا گردید. او با 23 سال سن امسال مقام اول را در مسابقات جهانی اتومبیلرانی فرمول یک به خود اختصاص داد. 

سباستیان وتل، عنوان برترین ورزشکار مرد سال را در حالی از آن خود کرد که قهرمان تنیس روی میز اروپا، تیمو بل و ستاره‌ آلمانی در رشته‌ گلف، مارتین کایمر‌، نیز از شانس خوبی برای کسب این عنوان برخوردار بودند. با وجود این، وتل با فاصله‌ی قابل توجهی نسبت به رقبا به عنوان برترین ورزشکار مرد در سال 2010 برگزیده شد. 

عنوان برترین ورزشکار زن آلمان در سال 2010 میلادی به ماریا ریش اهدا شد که در المپیک زمستانی ونکوور در رشته ورزشی اسکی موفق به کسب مدال طلا شده بود. ریش این عنوان را با مجموع 3957 رای موافق و تنها با کمی اختلاف از ماگدالنا نویر، دیگر قهرمان بازی‌های زمستانی در ونکوور کانادا کسب کرد. 

عنوان برترین تیم سال را شاگردان یواخیم لوو، سرمربی تیم ملی فوتبال المان از آن خود کردند. این نهمین بار پیاپی است که ملی‌پوشان آلمان این عنوان را به دست می‌آورند. 

از جمله دلایل انتخاب تیم فوتبال مردان آلمان به عنوان برترین تیم سال 2010، کسب مقام سوم در مسابقات جام جهانی در آفریقای جنوبی در امسال عنوان شده است.
 
رای‌گیری در مورد انتخاب برترین ورزشکار سال آلمان، در شهر بادن‌بادن آلمان و از سوی 1500 خبرنگار ورزشی انجام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین