کد خبر: ۱۱۷۰۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۲
عضو فراکسیون خط امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب:

شیب اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها ملایم نیست

دولت همه فشار هدفمند کردن را دردو سال اول به مردم وارد نکند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس اقتصادی: امیر طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب درباره شیوه دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، اظهارداشت: دولت با این شیوه قیمت‌گذاری بر حامل‌های انرژی خلاف قانون عمل کرده است زیرا ما مصوب کردیم تا قانون مذکور طی 5 سال اجرا شود. 

وی ادامه داد: با این شیوه همه فشار حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها در سال اول وارد می‌شود و این مغایر با قانون مجلس است که تلاش دارد قانون با شیب ملایم اجرا شود. 

عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس گفت: به‌نظر می‌رسد که باید این کار با دقت بیشتری انجام می‌شد و زوایای کار بیشتر در نظر گرفته می‌شد. امروز زمانی نیست که از اجرای قانون به این شیوه اظهارنظر کنیم. 

نماینده تاکستان تصریح کرد: طبق قانون مصوب مجلس در 5 سال آینده قرار بود قیمت حامل‌های انرژی را به فوب خلیج فارس برسانیم اما در حال حاضر قیمت‌های اعلامی در سطح فوب خلیج فارس وحتی بالاتر است. 

وی ابراز امیدواری کرد دولت به این نکته توجه کند وکاری نکند که همه فشار ناشی از اجرای این قانون در 2 سال اول به مردم وارد شود. 

طاهرخانی با بیان اینکه فقط با موضوع حامل‌های انرژی و افزایش قیمت آن مواجه نیستیم گفت: این افزایش قیمت اثر تورمی بالایی روی باقی کالا خواهد داشت. در روشی که از سوی دولت برای اجرای قانون درنظر گرفته شده مجموعه مباحث اقتصادی ازجمله رابطه عرضه و تقاضا نقدینگی تورم و ارزش پول لحاظ نشده است. 

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس ادامه داد: درصورت عدم دقت در اجرای درست این قانون شاهد افت تولید و عدم تحمل فشار ناشی از اجرای قانون از سوی مردم خواهیم بود. ازاین پس سیل کالاهای خارجی است که به دلیل ارزان‌تر تمام شدن آن برای متقاضی روانه بازار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۳
0
0
قیمت فوب گازوییل که 450 تومان است کدام یکی از قیمت ها بالاتره.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین