کد خبر: ۱۱۷۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۵۳

قرآن نوشته شده با خون صدام؛ نماد توحش دیكتاتور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قرآن نوشته شده با خون صدام كه در دوره حاكمیت رژیم بعث نگاشته شده، به‌عنوان نماد توحش این دیكتاتور در بغداد نگه‌داری می‌شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی "گاردین"، برخی میراث به جا مانده از رژیم صدام، دیكتاتور معدوم عراق موجب ایجاد مناقشات و مجالات زیادی درباره نحوه حفظ یا نابودی آنها ایجاد كرده است. یكی از این موارد قرآن نوشته شده با خون صدام است.

در حالی كه برخی بر ضرورت حفظ اسناد تاریخی تاكید دارند، برخی دیگر تاكید می‌كنند كه هر چیز باقی‌مانده از دوران صدام باید نابود شود.

گفته می‌شود كه این قرآن در دهه 90با 27 لیتر از خون صدام نوشته شده است و در حال حاضر در یك مكان در بغداد نگهداری می‌شود.

"علی الموسوی" مشاور "نوری المالكی" نخست‌وزیر عراق گفت: قرآن مكتوب با خون صدام بعنوان نمادی از وحشی بودن این دیكتاتور حفظ خواهد شد اما در هیچ موزه‌ای نگه‌داری نخواهد شد زیرا مردم عراق نمی‌خواهند آن را ببینند. لذا تنها به یک موزه خصوصی مانند موزه‌هایی كه یادگاری‌هایی از هیتلر و استالین را نگه‌داری می‌كنند، منتقل خواهد شد.

8 سال قبل، این نسخه از قرآن از انظار پنهان شد و از 3 سال پیش در مكانی واقع در یكی از مساجد بغداد كه بسته بود، نگه‌داری شد.

"احمد السامرایی" رئیس سازمان اوقاف اهل تسنن در این‌باره اظهار داشت: این نسخه از قرآن میلیون‌ها دلار می‌ارزد. البته استفاده از خون برای كتابت قرآن حرام بود اما من از این قرآن طی حمله به عراق محافظت كردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین