کد خبر: ۱۱۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۶

مدودف: به اسناد منتشرشده ویکی‌لیکس درباره شرایط داخلی روسیه اعتنا نمی‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که روسیه برای ارزیابی اوضاع داخلی این کشور که توسط سایت «ویکی‌لیکس» منتشر شده ارزشی قائل نیست. 

به گزارش ریانووستی، «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه چهارشنبه در جریان دیدار با گروهی از دانشجویان هند گفت: «در مجموع به آنچه در محافل دیپلماتیک درباره روسیه گفته می‌شود و ارزیابی‌هایی که در میان دیپلماتیک‌ها درباره روندهای مختلف اجتماعی روسیه رد و بدل می‌شود اعتنایی نمی‌کنیم. این تنها نقطه‌نظر است. آنچه که اهمیت به سزایی دارد، رخدادهای واقعی است.» 

مدودف در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرهایی دیپلمات‌های آمریکایی که توسط ویکی‌لیکس منتشر شده، گفت: «بر شما پوشیده نیست که وقتی مردم معاشرت می‌کنند اغلب از واژه‌های ناخوشایندی استفاده می‌کنند.» 

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «ما نیز از همین واژه‌ها استفاده می‌کنیم و به همین دلیل اگر چنین نشت اطلاعاتی در وزارت خارجه ما یا سرویس‌های مخفی ما رخ دهد، بسیاری از شرکا از جمله آمریکایی‌ها با خواندن عباراتی که به آنها مربوط می‌شود، سرشار از احساسات خواهند شد.»
وی در همین حال تاکید کرد، آنچه در ویکی‌لیکس منتشر شده به هیچ عنوان بر منافع روسیه تاثیری ندارد. 

مدودف گفت که به اعتقاد وی در عملکرد سایت ویکی‌لیکس نکات مثبت و منفی وجود دارد و از جمله منفی این است که همه آن چیزی که از طریق کانال‌های سیاسی به‌طور غیر علنی بررسی می‌شود، نباید با چنین سرعتی علنی شوند. 

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «دیر یا زود همه این اطلاعات بر ملا خواهند شد اما هر چیز در زمان خود. دیپلماسی از امور آرام است و دیپلمات‌ها اغلب ناگزیرند که تصمیماتی دشوار و نامانوسی بگیرند که در زمان خود غم‌انگیز محسوب می‌شوند.» 

مدودف تاکید کرد: «در دنیای امروز هر شخصی که با همکاران و بالادستان خود صحبت می‌کند باید به یاد داشته باشد که این اخبار ممکن است در دسترس محافل یا اشخاص دیگر قرار گیرند و نظرات و سخنان ناشایسته وی بلافاصله بر همگان عیان شود. از این نظر تاثیر اتفاق افتاده و این سیستم نشت بین‌المللی اطلاعات ممکن است منفعتی داشته باشند و جو جهانی را سالم کند. باید منتظر بود و عاقبت آن را دید.» 

دیمتری مدودف با هدف گسترش همکاری‌های نظامی و هسته‌ای برای دیداری دو روزه از هند چهارشنبه عازم دهلی‌نو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین