کد خبر: ۱۱۷۲۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۴

محشمی‌پور خبر اقامتش در عراق را تکذیب کرد

نمی‌دانم پشت‌پرده اختلافات اصول‌گرایان چیست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز شایعات مربوط به مقیم شدنش در نجف اشرف را تکذیب کرد.

سید علی اکبر محتشمی‌پور، در پاسخ به سوالی در مورد شایعات اخیر مبنی‌بر اقامت وی در نجف اشرف اظهارکرد : متاسفانه برخی سایت‌های خبری که دارای گرایشات خاص سیاسی هستند نسبت‌های غیر صحیح و کذبی را به افراد می‌دهند و شایعاتی را در سطح جامعه می‌پراکنند. اخیراً خبری را از قول خبرنگاری در اربیل عراق مبنی‌بر اینکه ”بنیان‌گذار حزب‌الله لبنان برای همیشه در نجف اشرف مقیم شده است“ منتشر کرده‌اند که با توجه به آگاهی مسئولان این سایت‌ها از حضور من در ایران، انتشار این خبر حکایت از اهدافی سیاسی در انتشار آن دارد.

وی افزود: صرفاً برای کسانی که علاقمند هستند از این موضوع آگاهی یابند عرض می‌کنم که اینجانب برای زیارت اباعبدالله الحسین‌(ع) در روز عرفه به کربلا رفته بودم و در روز عید غدیرخم نیز در نجف اشرف حضور داشتم و برای همه دوستان، مردم ایران و پایداری انقلاب اسلامی دعا کردم.

محتشمی‌پور در ادامه افزود: پس از عید غدیرخم بنده به ایران برگشتم. 

نمی‌دانم پشت‌پرده اختلافات اصول‌گرایان چیست

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز‌با بیان اینکه «نمی‌دانم پشت‌پرده اختلافاتی که در جبهه اصول‌گرایان وجود دارد چیست»‏، تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه درون این جریان اختلافاتی وجود دارد که هر از چندگاهی بنده یا امثال بنده را وجه‌المصالحه این اختلافات خود قرار می‌دهند و از طریق انتشار این اخبار سعی می‌کنند تا با یکدیگر تصفیه حساب کنند زیرا در خبر یکی از این رسانه‌ها اختلاف با یکی از مسئولان کشور دلیل اقامات من در نجف ذکر شده اما سایت دیگری مطلب را به‌گونه‌ دیگری جلوه داده است.

وی با اشاره به اینکه خبر مذکور در یکی از نشریات محلی کردستان عراق منتشر شد، گفت: ممکن است افرادی از جریانات داخلی این خبر را به آن روزنامه محلی در عراق داده‌اند تا در داخل ایران از آن استفاده کنند، زیرا قاعدتاً یک نشریه محلی در عراق نیازی به چنین خبری ندارد.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در ادامه همچنین با اشاره به باز شدن صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های مجازی اینترنتی به نام وی گفت: من این موضوع را از افراد مختلف شنیده‌ام که در این صفحه از قول من مطالبی بیان می‌شود و حتی به بازدیدکنندگان پاسخ نیز داده می‌شود درحالی که روح من هم از چنین صفحه‌ای خبر ندارد.

وی تصریح کرد: کسانی که دست به این اقدام زده‌اند، حرکت غیراخلاقی را انجام داده اند و بنده قاطعانه ارتباط این صفحه با خود را تکذیب می‌کنم.

دبیر کل سابق دبیرخانه حمایت از انتفاضه ملت فلسطین مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد آخرین وضعیت مذاکرات صلح دولت خودگردان فلسطین و اسرائیل، با بیان اینکه این موضوع متاسفانه به یک تنگنا و بن‌بست سیاسی اجتماعی و منطقه‌ای رسیده است، اظهار کرد: متاسفانه در اثر اختلافات وسیعی که درون جریانات فلسطین وجود دارد آنان هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به نقطه نظر مشترکی برسند و به همین دلیل جریانی که به دنبال سازش با طرف اسرائیلی و آمریکایی است نمی‌تواند به راه خود ادامه دهد و جالب است که در سوی دیگر جریان مقاومت که مذاکره را بی‌فایده می‌داند هم، چند گروه را شامل می‌شود که به دلیل اختلافات درونی نمی‌توانند راه مقاومت را بپیمایند.

وی افزود: در طرف صهیونیستی هم اختلافات متعددی وجود دارد و گرچه جریان تندرو حزب لیکود و نتانیاهو بر سرکار است اما ، یک جریان بنیاد گرایی مذهبی صهیونیستی هم وجود دارد که به مراتب افراطی‌تر از جریان حاکم است و شعارهایی بسیار تندتر از جریان حاکم سر می‌دهند، لذا اگر نتانیاهو بخواهد با فلسطینی‌ها به مذاکره بنشیند و به دنبال دادن امتیازات اندک باشد آن جریان بنیادگرا چنین اجازه‌ای به او نمی‌دهد و دولت را از هم می‌پاشاند زیرا در استخوان‌بندی دولت رژیم صهیونیستی حضور دارد.

محتشمی‌پور با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها با تمام دنیا مخالفت می‌کند، یادآور شد: یکی از پیش‌ شرط‌های مذاکرات صلح میان جریان سازش‌کار فلسطینی و دولت اسرائیل توقف ۶ ماهه شهرک‌سازی‌ها بوده است اما نتانیاهو حاضر به پذیرش این پیش‌ شرط نشده و لذا همچنان خانه‌های فلسطینی تخریب ‌شده و محلات یهودی نشین ساخته می‌شود و با این کار اسرائیل حتی در مقابل آمریکا هم ایستاده‌ است، تا جایی که اوباما رسماً اعلام کرد ما در تلاش‌های خود برای صلح ناکام ماندیم.

وی با بیان اینکه افق آینده فلسطین با این شرایط ، مبهم است باردیگر به اختلافات در ۲ طرف دعوا اشاره کرد و گفت: ما در لبنان هم شاهد هستیم که با بزرگ‌ کردن موضوع دادگاه رفیق حریری و نسبت دادن آن به حزب‌الله لبنان این کشور را درگیر مسائل داخلی کرده‌اند و به همین دلیل موضوع مقاومت و مقابله به زیاده طلبی‌های رژیم صهیونیستی در مرتبه دوم قرار گرفته است.

محتشمی‌پور همچنین هشدار داد: برای نجات آینده فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی، باید درجهان اسلام، جبهه واحدی شویم و همه دست از اختلافات سیاسی برداریم و تنها به موضوع فلسطین بپردازیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین