کد خبر: ۱۱۷۳۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۴

برای افزایش آثار فاخر تا سال 92 صبر کنید!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دارابی با تشریح فعالیت های سازمان صدا و سیما در عرصه تولید فیلم و سریال، توجه به مضامین اسلامی، زندگی پیامبران الهی و صحابه رسول اکرم (ص) ابراز امیدواری کرد تولید مجموعه‌های فاخر از سال 1392 به سه مجموعه در سال افزایش ‌یابد! 

علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما درنخستین هم‌اندیشی صاحب نظران، اندیشمندان و استادان حوزه و دانشگاه و رسانه برای انتخاب سریال‌های فاخرگفت: این نشست ابتدای تعامل جدی و همه جانبه ما با نخبگان و کارشناسان حوزه‌های مختلف برای آشنایی، بهره‌گیری و استفاده از نظرات آنان برای اولویت‌بندی و اعتلای سطح کیفی ساخت سریال‌های فاخر درتلویزیون است. 

معاون سیما هدف اصلی این جلسه را هم‌اندیشی رسانه ملی با صاحبنظران و بهره گیری از خرد جمعی برای تدوین برنامه ده ساله تولید سریال‌های فاخر (الف ویژه) عنوان کرد و افزود: درهای صدا و سیما بر روی نخبگان، کارشناسان و صاحب نظران بازاست و ازهر گونه همکاری با آنان استقبال می‌کنیم. 

وی گفت: اهتمام بایسته به مولفه های مورد تاکید رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای رسانه ملی مبنی‌بر دین، امید، اخلاق، آگاهی، بصیرت و تحکیم بنیان خانواده، مهمترین اصل حاکم برتولیدات تلویزیونی و تعیین اولویت‌های سریال‌های فاخر است. 

معاون سیما با اشاره به موج حملات جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی افزود: هنگامی که دشمنان با همه توان خود برای مبارزه فرهنگ، هویت و ارزش‌های ما متحد شده‌‌اند، ما نیز باید از همه داشته‌های خود برای دفاع از حقانیت‌مان استفاده کنیم. 

وی با برشمردن دیگر اولویت‌های حاکم برتولیدات ازجمله تبیین و اشاعه سیره نبوی و عدالت علوی، ترویج فرهنگ مهدوی، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اندیشه‌های حضرت امام (ره) و ولایت فقیه، وحدت ملی و ساخت تولیدات بر پایه افتخار به گذشته و امید به آینده، گفت: انتظار اصلی ازصاحب¬نظران، اندیشمندان، استادان حوزه و دانشگاه و دستگاه ‌ها این است که تمام توان، استعدادها و قابلیت‌ها را برای همراهی با رسانه ملی با هدف تولید سریال‌های فاخر به کار گیرند. 

معاون سیمای رئیس سازمان صدا و سیما، توجه به اولویت ها و چشم اندازهای افق آینده حوزه نمایشی، اطلاع رسانی درباره اقدامات و فعالیت‌های رسانه ملی، بهره گیری از آراء صاحب نظران و اندیشمندان، جلب مشارکت و همکاری نهادهای ذیربط برای تولیدات الف ویژه و فراهم ساختن ساز و کارهای مناسب برای نهادینه کردن و استمرارهمکاری و تعامل میان رسانه ملی و صاحب نظران را ازاهداف اصلی رسانه ملی از این نشست عنوان کرد. 

دارابی افزود: امروز برای تامین برنامه‌های تلویزیون سالانه احتیاج به حدود 900 فیلم و سریال داریم درحالی که توان سینمای کشور در شرایط مطلوب ساخت 100 فیلم است که ما با توجه به ضوابط صدا و سیما به عنوان دانشگاهی عمومی، تنها می‌توانیم از بخشی از آن استفاده ‌کنیم.
وی با تشریح فعالیت های رسانه ملی درعرصه تولید فیلم و سریال، توجه به مضامین اسلامی، زندگی پیامبران الهی و صحابه رسول اکرم (ص)، اصحاب و یاران ائمه، مشاهیر، مفاخر و دانشمندان اسلامی تمدن و تاریخ اسلام و ایران و پیشرفت تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر، ابعاد جهانی انقلاب اسلامی، توسعه و پیشرفت بعد از انقلاب اسلامی، شخصیت‌های تاثیرگذارانقلاب اسلامی از جمله حضرت امام (ره) و سرداران و حماسه سازان دفاع مقدس را از سرفصل‌های رسانه ملی درتولید فیلم و سریال دانست و ابراز امیدواری کرد با اهتمام همه دست اندرکاران رسانه ملی، اندیشمندان و صاحب‌نظران، تولید سریال های فاخر ازسال 1392 به سه سریال درسال افزایش یابد. 

معاون سیما با قدردانی ازتلاش‌های مدیران شبکه‌های سیما آنها را از فرزندان انقلاب و حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: با هم اندیشی صاحب‌نظران و استادان حوزه و دانشگاه و مدیریت موثر مدیران شبکه‌های سیما، تولید فیلم و سریال بیش از پیش فاخر و اثرگذار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین