کد خبر: ۱۱۷۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
نامه سرگشاده انجمن صنفی هتل‌داران استان یزد به معاون رئیس‌جمهوری؛

با هدفمندشدن یارانه‌ها «سفر» از سبد خانوار حذف می‌شود

صنعت گردشگری در شرایط نسبتا وخیمی به‌سر می‌برد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجمن صنفی هتلداران و مراکز اقامتی استان یزد در نامه‌های جداگانه به معاون رییس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار یزد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مورد طرح هدفمند شدن یارانه‌ها از مسئولین استمداد خواستند. 

در این نامه آمده‌است: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها براساس اهداف از پیش تعیین شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی از چند روز پیش رسما حالت اجرایی به خودگرفته است و یارانه برخی کالاهای اساسی از جمله حامل‌های انرژی به صورت هدفمند ارائه شده ‌است. 

در این نامه با اشاره به اظهارات ریاست‌جمهوری، آمده‌است: اجرای این طرح در دراز مدت عواید و فواید فراوانی برای سیستم اقتصادی کشور دارد ولی نکته حائز اهمیت بازه زمانی فعلی‌است که جامعه با شوک اجرای این طرح مواجه شده ‌است. خانواده‌های ایرانی نیز برای عبور از این مرحله، تدابیری اتخاذ می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود در این میان "سفر" به عنوان اولین گزینه از میان سبد خانوارها حذف شود. 

در این نامه همچنین بیان شده‌است: حذف سفر و برنامه‌های توریستی، تاثیر بسیار بزرگی بر درآمد هتل‌ها و مراکز اقامتی دارد. این در حالی‌است این صنعت به خودی خود به دلایلی همچون رکود جهانی اقتصادی، تغییر مشی گردشگری در جهان، وضع تحریم‌ها علیه ایران، حوادث بعد از انتخابات و ... در شرایط نسبتا وخیمی به‌سر می‌برد و اجرای این طرح و هدفمند شدن یارانه‌ها و تاثیراتی که اجرای این طرح در افزایش هزینه‌های یک مجموعه اقامتی توریستی دارد، آینده بسیار نگران کننده‌ای پیش روی فعالان این صنعت و سرمایه‌گذاران آن متصور شده‌است. 

در این نامه از رییس‌جمهوری خواهش شده‌است: نسبت به وضعیت هتلداران و مراکز اقامتی استان یزد نگاه ویژه داشته باشد و ضمن بررسی این موضوع اقدامات لازم همچون افزایش یارانه و طرح‌های دیگر را برای فعالان این صنعت در دستور کار قرار دهد. 

در پایان این نامه تاکید شده ‌است: بدیهی‌است با وضعیت موجود بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، افزایش شگفت‌انگیز هزینه‌های یک مجموعه اقامتی و همچنین حضور اندک گردشگر خارجی، حذف سفر از سبد خانوار گردشگرداخلی و... ادامه فعالیت بسیاری از هتل‌ها و مراکز اقامتی را ناممکن کرده‌است. 

همچنین ابراز امیدواری شده‌است که: او با بینش وسیع خود، سعه‌صدر و اخذ تدابیر لازم مانع رخداد چنین حادثه ناگواری برای صنعت گردشگری و هتل‌داری استان یزد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۴
0
0
سفر حذف نمی شود بلکه امیدواریم کمتر و هدفمند شود و از بار ترافیک و شلوغی همراه با آلودگی صوتی بکاهد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین