کد خبر: ۱۱۷۳۵۴
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴

وزیر اطلاعات: همه 4 میلیون ایرانی مقیم خارج، اپوزوسیون نیستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی دست‌آوردهای همایش ایرانیان خارج از کشور طی سخنانی با تاکید بر اینکه ظرفیت ایرانیان خارج از کشور را باید به‌عنوان یک نیروی بالقوه که عمر استراتژی کشور را گسترش می‌دهد توجه کرد، گفت: فقدان برنامه‌ریزی هدفمند برای ایرانیان خارج از کشور، آنان را به کانون سرمایه‌گذاری بیگانگان تبدیل می‌کند که با عضوگیری از این مجموعه انواع سوءاستفاده‌های علمی فرهنگی و سیاسی داشته باشند. 

وزیر اطلاعات افزود: اعتمادسازی متقابل باید در دستور کار قرار گیرد و هر چه ارتباطات هدفمندتر، مداوم‌تر و موثرتر باشد امکان این اعتمادسازی بیشتر می‌شود. 

وی تاکید بر اشتراکات و علایق ملی و فرهنگی را به عنوان معیار روابط متقابل بر شمرد و افزود: ارتباط نباید صرفاً با نگاه ابزاری باشد زیرا این ارتباط به زودی زمینه بدبینی و بی‌اعتمادی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه نسل‌های جدید ایرانیان مقیم خارج از کشور ممکن است با هویت و زبان خود بیگانگی احساس کنند بر ضرورت تمهید در این خصوص تاکید کرد. 

مصلحی همچنین با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از ایرانیان خارج از کشور در کشورهایی مقیم هستند که دارای سرویس‌های اطلاعاتی قوی و در عین حال معاند با جمهوری‌اسلامی هستند، افزود: باید در کارگروه‌های مربوطه تمهیدات لازم را در این خصوص پیش‌بینی کنیم تا هموطنان‌مان در آن کشورها مورد تعرض سرویس‌های امنتی و اطلاعاتی بیگانه قرار نگیرند. 

وزیر اطلاعات کشورمان جلب، جدب و حفظ ارتباط با ایرانیان خارج از کشور را به‌عنوان یک ضرورت در شرایط فعلی برشمرد و گفت: دشمن نیز همزمان در حالی یارگیری از این قشر بوده و یکی از فعالیت‌های سرویس‌های بیگانه اطلاعاتی ارتباط‌‌ گیری با ایرانیانی است که به هر نحو و دلیلی از کشور مهاجرت کرده‌اند. 

وی در همین خصوص ادامه داد: حتی دشمنان برنامه‌ریزی‌های 10 ساله برای این موضوع دارند و فعالیت خود را تحت پوشش مجموعه‌های پژوهشی وعلمی و در قالب یارگیری به عنوان هسته علمی کار خود را آغاز کرده‌اند درحالی که تنها 5 یا 6 سال شاید فعالیت در این مجموعه‌ها به‌عنوان یک هسته علمی باشد اما پس از آن افراد را به‌عنوان عنصر جاسوسی برای خود قرار می‌دهند که البته ما وظیفه و تکلیف مراقبت از هموطنانمان در این مورد را داریم. 

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مجموعه 4-3میلیونی ایرانیان مقیم خارج از کشور همگی اپوزوسیون نیستند، بر رویکرد فرصت‌گرایانه به جای تحدیدگرایانه تاکید کرد و گفت: بدنه ایرانیان مقیم خارج از کشور نسبت به ایران و منافع ملی کشور احساس مسئولیت می‌کنند و اوپوزیسیون، یک جمعیت محدودی است که سرویس‌های بیگانه امکانات خیلی وسیعی را در اختیار آنان قرار داده و پژواک صدای این عده محدود بسیار گسترده است. 

وزیر اطلاعات سرمایه‌گذاری دشمنان در این زمینه را بسیار گسترده دانست و افزود: در فتنه 88 نیز اوباما اعلام کرد شبکه مجازی گسترده‌ای را برای مقابله با نظام ایران طراحی کرده‌اند که به دلیل قوی بودن سرویس‌های اطلاعاتی ایران توان مقابله با ما را نداشته‌اند. 

وی ادامه داد: یکی از مسئولان در سخنرانی خود از روی غفلت اعلام کرد که ما به ایمل‌ها دسترسی داریم که ظرف 24 ساعت آنها ایمل‌ها را کد و رمز کردند البته دانشمندان ما در وزارت اطلاعات ظرف 48 ساعت آن کد و رمزها را باز کردند. 

مصلحی با بیان اینکه نگاه‌مان باید نسبت به ایرانیان یک نگاه ایرانی اسلامی باشد، به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم‌له در حوزه علمیه قم فرمودند که باید هویت ایرانی و اسلامی را با نوشتن کتب فارسی که منابع دینی و اعتقاد را به نسل‌های بعدی انتقال دهد مورد توجه قرار داد. 

وی با بیان اینکه در دوره دولت نهم و دهم با بازگشت به ایده‌های حضرت امام موفقیت‌ها و پیشرفت‌های بی‌شماری داشتیم تاکید کرد: علمی که روزی توسط غرب و به اذان خود آنها از جوامع اسلامی دزدیده شد و امروز به خاطر پیشرفت‌های‌شان فخر می‌فروشند باد توسط ایرانیان به کشور بازگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین