کد خبر: ۱۱۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵

مدیرکل اخبار خارجی صدا و سیما: بی‌بی‌سی فارسی از صدا و سیما حرفه‌ای‌تر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرکل اخبار خارجی صدا و سیما معتقد است مخاطب بی‌بی‌سی فارسی کاهش پیدا کرده است. 

حسین عابدینی مدیرکل اخبار خارجی صدا و سیما که طبق گفته‌های هفته‌نامه پنجره مجبور است هر روز حواسش به بی‌بی‌سی فارسی باشد، در گفت‌و‌گو با این هفته‌نامه درخصوص این شبکه فارسی زبان خارجی به نکات زیر اشاره کرد:

دو شب قبل از انتخابات ایران «نوبت شما» (برنامه ای از شبکه بی بی سی فارسی) به موضوع تقلب در انتخابات ایران پرداخت. خب حالا هم بیایند یک «نوبت شما» برای خودشان بگذارند. 

این‎‎ها-بی بی سی فارسی- طی یک سال و نیم تلاش کردند که به اصطلاح روی تحولات بعد از انتخابات در جمهوری اسلامی زوم کنند و دائما درباره حفظ حقوق معترضان نصیحت‎‎هایی می‎‎کردند. الان این برگشته به خودشان و مردم انتظار داشتند که حداقل این نصایحی را که توی این مدت می‎‎کردند حداقل در مورد خودشان هم رعایت کنند. 

الان بر اساس نظرسنجی‎‎هایی که انجام شده، مخاطب بی‎بی‎سی فارسی کاهش پیدا کرده است. اوج مخاطب آن‎‎ها مربوط به همان دوران انتخابات بود. بی‎بی‎سی هم مثل voa می‎‎شود. روزگاری بازار صدای آمریکا خیلی داغ بود. اما کم‎کم مردم آن را پس زدند. 

نمی‎‎گویم الان صدای آمریکا مخاطب ندارد، اما می‎‎گویم نسبت به گذشته، ریزش زیادی داشته است. در مورد بی‎بی‎سی فارسی هم نظرسنجی‎‎ها همین را نشان می‎‎دهد که از هشت ماه قبل تاکنون مخاطبانش به زیر 25 درصد رسیده‎اند. 

الان این پرسش جدی است که آیا مطالبی که دائما در قالب تماس بینندگان و شنوندگان و ایمیل‌‎های آن‌‌ها از بی بی سی فارسی مطرح می‎‎شد، واقعا از ایران بود یا از اتاق بغلی! 

نه می‎‎گویم بی بی سی فارسی اهمیت فوق‎العاده دارد، نه می‎‎گویم اهمیت ندارد. من دارم اوضاع را تحلیل می‎‎کنم. اما این را هم نباید فراموش کنیم که فقط ریزش مخاطب بی‎بی‎سی فارسی مهم نیست. رسانه ملی باید به فکر ترقی باشد. واقعیت این است که آن‎‎ها از ما حرفه‎ای‎تر هستند. آمورش دیده‎اند، کارشان را بلدند و هزینه هم می‎‎کنند. غربی‎‎ها در این زمینه از ما جلوترند و انگلیسی‎‎ها هم از همه غربی‌ها.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین