کد خبر: ۱۱۷۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸

4 دانش‌آموز دبیرستان تندگویان بندرعباس را برق گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نبود ایمنی، بی‌احتیاطی و استفاده از روش غیراستاندارد در ارسال برق به ساختمان‌های مجاور هنرستان تندگویان بندرعباس 4 دانش‌آموز این آموزشگاه را در اثر برق گرفتگی راهی بیمارستان کرد. 

بارش باران زمستانی که روز یکشنبه همین هفته همه را خوشحال کرده بود و هرکسی به‌گونه‌ای خوشحالی خود را بیان می‌کرد، باعث برق گرفتگی 4 دانش آموز دبیرستان شهید تندگویان ناحیه بندرعباس شد و مشکلاتی را برای آنها به‌وجود آورد.

همایون، یاسر، مهرشاد و حمید رضا هم که سرشار از خوشحالی بارش باران بودند در حالی‌که قطرهای باران صورتشان را نوازش می کرد شتابان برای به موقع رسیدن به مراسم صبحگاهی به سمت مدرسه در حرکت بودند تا با همکلاسی‌ها دعای شکر باران را بخوانند.

اما ناگهان صدای انفجار مهیب سیم‌های برق باعث می شود تا دانش‌آموزان به سمت در حیاط مدرسه بدوند اما هنوز به درب نرسیده بودند که سیمهای پاره شده برق که از روی حیاط مدرسه عبور می‌کند پاره شده و جلو درب حیاط می‌افتد و لوله‌های آب هم که در اثر انفجار چند رشته سیم برق زیر زمین کنار مدرسه که برق ساختمان‌های کناری مدرسه را تامین می‌کرد ترکیده و هر چهار دانش‌آموز بر اثر شدت برق گرفتگی پی‌در‌پی به زمین کوبیده می‌شوند.

مشکل فنی پست برق منطقه باعث نمی شود که برق به‌طور خودکار قطع شود به همین دلیل مردم و دبیران مدرسه که صدای انفجار آنها را به بیرون از مدرسه کشانده بود با کمک هم چهار دانش‌آموز را در حالی که هنوز جریان برق وصل بوده است نجات می‌دهند تا آتش نشانی و پلیس به سر صحنه حادثه برسند.

دانش آموزان با اورژانس به بیمارستان شهید محمدی منتقل می‌شوند و تحت مداوا قرار می‌گیرند، یاسر و مهرشاد که وضع مناسب‌تری دارند مرخص می‌شوند اما همایون و حمید رضا که از ناحیه شکم، پا و دست دچار سوختگی شدید شده‌اند به بیمارستان یزد منتقل می‌شوند.

این‌ها گفته‌های هوشمند شمسایی، مدیر هنرستان تندگویان بندرعباس به خبرنگار است.

وی افزود: ما منتطر نظر کارشناسی اداره برق درخصوص این قضیه هستیم که با وجود مکاتبات زیاد هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

پدر مهرشاد که خود کارمند نیروگاه بندرعباس است می‌گوید: مهرشاد هنوز چکاب کامل نشده چون از نظر سوختگی وضعیت مناسب تری داشت مرخص شده اما قفسه سینه و قلبش مشکل پیدا کرده بدنش هم در اثر کوبیده شدن زیاد و طول کشیدن قطع برق درد می‌کند.

وی از بی‌احتیاطی اداره برق گله مند است می‌گوید سیمهایی که در زیر زمین هستند باید از بتون‌های ضد برق گرفتگی برای پوشش آنها استفاده می‌شد و چون شدت بار برق در بندرعباس زیاد است باید هر چند وقت یکبار این دستگاه‌ها بررسی شوند تا در صورت اتصالی حداقل برق به صورت خودکار قطع شود.

اما پدر حمیدرضا و همایون که همراه بچه‌های‌شان در یزد است ناراحتی بیشتری دارند.

سالاری پدر حمید رضا به خبرنگار مهر در بندرعباس می‌گوید: حمید رضا از ناحیه شکم، پا و دست دچار سوختگی شدید شده و در حال حاضر در اتاق عمل به‌سر می‌برد.

وی که دارای دو فرزند معلول است، می‌گوید: از اداره برق متشکرم که تا الان ما را همراهی کرده ولی این بی احتیاطی و سهل‌انگاری تنها بچه سالمم را هم معلول می‌کند و چون خودم کارگرم و باید هزینه دو بچه معلول دیگرم را هم بدهم توانایی ندارم و خواهش می‌کنم اداره برق تا پایان راه ما را تنها نگذارد چراکه بیمه آموزش و پرورش را در بیمارستان یزد از ما قبول نکردند.

بغض در گلو مانده پدر حمید رضا اجازه بیشتر حرف زدن را به او نمی‌دهد....

پیگیریهای خبرنگار جهت مصاحبه با مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان بی‌نتیجه ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین