کد خبر: ۱۱۷۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶

احتمال مرگ معاون ناپديد شده وزير دفاع سابق ايران در زندان اسراييل

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "منابع خبری اسراييلی، ساعاتی پيش در خبری که بسرعت از روی خروجی رسانه‌هاي‌شان حذف شد، از قتل عليرضا عسگری (معاون وزير دفاع اسبق ايران) در زندان عيالون در اسراييل خبر داده‌اند.".

به گزارش مشرق، روزنامه‌های يديعوت آحارونوت و هاآرتص، ساعاتی پيش با انتشار خبری بر روی خروجی خود به نقل از يک منبع امنيتی نزديک به ايهود باراک، وزير جنگ اسراييل، خبری را مبنی‌بر خودکشی عليرضا عسگری معاون وزير دفاع اسبق جمهوری اسلامی منتشر کردند.

اين سايت خبری همچنين ادامه داد "اما از آنجا که موساد، مسئول حفظ جان وی بوده، بررسی‌ها در خصوص شيوه و زمان انتشار اين خبر آن هم در شرايطی که صهيونيست‌ها تحت شديدترين فشارها به‌سر می‌برند، نشان می‌دهد موضوع به قتل عمد در زير شکنجه‌های شديد روحی و جسمی شباهت بيشتری دارد. لذا اين خبر به‌سرعت از روی خروجی اين دو روزنامه حذف شد اما خبرنگار مشرق موفق شد نسخه‌ای از خبر حذف شده اين دو روزنامه را ذخيره کند." 

به گزارش مشرق‌نيوز، وب‌گاه انگليسی يديعوت آحارونوت که صبح امروز اين خبر را منتشر کرد بلافاصله صفحه خبر را حذف کرد اما نسخه منتشرشده روی وبگاه اين روزنامه در اختيار مشرق قرار دارد. به نوشته اين روزنامه، عسکری، هفته گذشته در سلول خود، اقدام به خودکشی کرده است. 

بر اساس اين گزارش "عسگری، معاون وزير دفاع اسبق جمهوری اسلامی که در آذر ماه سال ٨۵ وارد شهر استانبول ترکيه شد، طی يک عمليات مشترک توسط سازمان جاسوسی رژيم صهيونيستی (موساد) و سازمان جاسوسی آمريکا (سيا) ربوده و به پايگاه اينجرليک در ترکيه انتقال يافته بود."

مشرق‌نيوز در اين زمينه آورده است "سؤالی که اکنون مطرح است اين است که آيا قتل يک متهم به نفع رژيم صهيونيستی است و اگر چنين است آيا شهادت عسگری که صهيونيست‌ها از آن با عنوان خودکشی ياد کرده‌اند، نوعی اعدام بوده است و آيا نگهبانان زندانی که تحت تدابير شديد امنيتی ٢۴ ساعته قرار دارد قادر به ممانعت از خودکشی زندانی نيستند؟ طبق گزارش اوليه يديعوت آحارونت، عليرضا عسگری در زندان انفرادی به‌سر می‌برده و با هيچ يک از نگهبانان زندان و يا ساير مسئولان هيچ گونه تماسی نداشته است اما آيا زندانی تحت اين شرايط سخت می‌تواند به خواست خود کشته شود؟ اين در حالی است که برای رژيم صهيونيستی بسيار دشوار خواهد بود که چگونگی و نيز علت بازداشت يک مقام ارشد سابق ايرانی در زندان‌های خود را توضيح دهد در حالی که پيشتر مدعی شده است عسگری، فراری است و در ايالت ويرجينيا در آمريکا به‌سر می‌برد."

اين سايت اصولگرا پيش‌بينی کرد که "انتظار می رود افشای اين خبر، روابط تل آويو با ترکيه به عنوان کشوری که عسگری از آن ربوده شده را نيز پيچيده‌تر کند زيرا در نهايت، موساد به عنوان سازمانی که عسگری را ربوده، مقصر اصلی اين حادثه است. "

همچنين آمده است "سؤال بعدی اينجاست که رژيم صهيونيستی با پيکر شهيد عسکری چه خواهد کرد و آيا آن را از ترس پاسخ سنگين ايران، مانند جزئيات ربايش وی از ترکيه پنهان نگه می‌دارد؟ موساد پيشتر مدعی شده بود که عسگری را نربوده و وی در اسرائيل به سر نمی برد که با انتشار خبر قتل وی در زندان‌های اين رژيم، هر دو اين داستان‌پردازی‌ها کذب از آب در آمد." 

گفتنی است چندی پيش، در چهارمين سالگرد مفقود شدن علی‌رضا عسگری، معاون وزير دفاع پيشين ايران در ترکيه، جمعی از اعضای خانواده وی در مقابل سفارت ترکيه در تهران تجمع کرده و خواستار پيگيری جدی‌تر اين موضوع از سوی سفارت ترکيه شده بودند.

عسگری و روايت های متفاوت 

عليرضا عسگری سرتيپ سپاه و معاون اسبق وزير دفاع جمهوری اسلامی، در اوايل سال ۲۰۰۷ در ترکيه ناپديد شد، که برخی گزارش‌ها از ربوده شدن او توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمريکا و اسرائيل خبر داده بودند. اما گزارش‌هايی نيز از سوی غرب مبنی‌بر پناهندگی وی به آمريکا منتشر گرديد. 

همسر وی 3 سال پيش خاطرنشان کرده بود که عسگری برای "تجارت روغن زيتون" به سوريه سفر کرده بود، اما در راه، زمانی که در ترکيه توقف داشت، ربوده شد.

طی سالهای اخير رسانه ها و منابع غربی، از ارائه اطلاعات اتمی محرمانه جمهوری اسلامی و همچنين ارتباطات ايران و حزب‌الله لبنان توسط عسگری به غرب خبر داده اند و در فروردين سال پيش نيز، هانس روله، روزنامه نگار آلمانی و رئيس پيشين ستاد برنامه‌ريزی وزارت دفاع آلمان (که بر روی فعاليت‌های هسته‌ای تمرکز دارد) طی مقاله‌ای در روزنامه نويه‌تسورشه تسايتونگ مدعی شد که اسرائيل با استفاده از اطلاعاتی که از عسگری به‌دست آورده بود، به تاسيسات هسته‌ای سوريه حمله کرده است.
هنوز مقامات رسمیِ ايران و اسراييل در مورد ادعاهای روزنامه‌های اسراييل (آنطور که مشرق گزارش داده است)، واکنشی نشان نداده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین