کد خبر: ۱۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۰
انتشار چاپ ششم دوره 6 جلدی منهاج الفقاهه تالیف آیت‌الله‌العظمی روحانی

شرحی بر کتاب مکاسب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس فرهنگ و ادب: دوره 6 جلدی منهاج الفقاهه که شرحی است بر مکاسب شیخ انصاری، با اصلاحات و ویرایش و توضیحات تکمیلی توسط انتشارات کلبه شروق منتشر شد.

به گزارش آفتاب، در این کتاب علاوه بر شرح و توضیحات آیت‌الله العظمی سید صادق روحانی متن کامل مکاسب نیز آورده شده تا طلاب و دانش پژوهان بتوانند با سهولت بیشتری از مطالب آن استفاده نمایند. این دوره در 2680 صفحه و به قیمت 24000 تومان به چاپ رسیده است. 

ایشان درباره برداشت های خود از کتاب «مکاسب» و مؤلف آن و نیز انگیزه تألیف شرح بر آن چنین می‌گویند: « (منهاج الفقاهة)... شرح کتاب «مکاسب» شیخ اعظم، سرآمد مجتهدان متقدم و برترین فقیهان متأخر حضرت آیت‌الله العظمی شیخ مرتضی انصاری(ره) می‌باشد که امروز محور مطالعه و تحقیق در حوزه های علمیه شده است. مطالب و مباحث مکاسب سرآغاز و گشایشگر دوران جدید و مبارک در زمینه مطالعات و تحقیق و پژوهش‌های فقهی به‌شمار می‌رود بنابر این لازم است شرح این کتاب مورد توجه بیشتر قرار گیرد تا فهم و درک مطالب آن آسانتر گردد. به همین دلیل بر آن شدیم تا این شرح را به رشته تحریر درآوریم.» 

لازم به ذکر است که سخن یکی از اساتید مشهور حوزه علمیه قم نیز جالب است که می‌گوید: «زمانی که منظور دقیق سخن مرحوم آیت‌الله خوئی(ره) برایم روشن نشود، به کتاب «زبدة الاصول» آیت الله روحانی(دام ظله) مراجعه می‌کنم و می‌بینم که ایشان مطالب مغلق را با بیانی زیبا و قابل فهم توضیح داده است.» 

همین مزیت به آشکارا در کتاب «منهاج الفقاهة» نیز رخ نمایی می‌کند. کسی که در مطالب حاشیه‌های مغلق و پیچیده بر کتاب «المکاسب» همچون حاشیه های دو محقق بزرگ ایروانی و اصفهانی(ره) سیر کرده باشد، به خوبی می یابد که چگونه آیت الله العظمی روحانی مطالب پیچیده و گنگ را در قالب‌های جدید ریخته تا با بیان نیکو و ساختاری مناسب نکات مبهم، سنگین و معضل کتاب را برای خواننده روشن ساخته‌اند. 

برای آشنایی بیشتر بااین کتاب می توانید به آدرس زیر رجوع کنید:
http://rohani.ir/page-485.htm 

همچنین برای تهیه این دوره گرانسنگ می توانید با مرکز پخش آن در قم کلبه شروق (7736424-0251) تماس گرفته یا به صورت آن لاین از طریق آدرس زیر آن را تهیه نمائید.
http://www.entesharateqom.com/index.php?productID=731
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین